BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkent a Sanoma nyeresége

A hirdetési recesszió miatt a várakozáshoz képest 60 százalékkal, mintegy 45 millió euróra esett a finn Sanoma nyeresége szeptember végéig - jelenette a FAZ.

Ennek ellenére a számos magyar lapot, közöttük a Figyelőt is megjelentető cég 2001-re a tavalyihoz képest 20 százalékkal magasabb üzemi eredményt vár, árbevétele azonos arányú emelkedése mellett. A forgalom növekedésében nagy szerepe van a VNU-tól 1,25 milliárd euróért felvásárolt CIG-portfólió több országban megjelenő mintegy 180 magazinjának.

A Sanoma magyar érdekeltségének vezérigazgatója, Szabó György a Világgazdaság kérdésére elmondta, hogy nem értesült az anyavállalat hirdetési piacon elszenvedett veszteségeinek nagyságrendjéről, így ezzel kapcsolatban véleményt sem kíván nyilvánítani. A hirdetési piac Magyarországon Szabó szerint október végéig stabil volt, november folyamán az árbevétel mintegy ötödével esett, részben lemondások, részben elmaradt megrendelések miatt. Szabó ennek ellenére az idén cége bevételeinek a hirdetési piacon 16 százalékos, lapárban pedig az inflációval azonos emelkedésére számít. 2002-ben a hirdetési bevétel 10-11 százalékos emelkedését tartaná optimálisnak, de a tervekben csak 7 százalékos növekedés szerepel.

A Sanoma nevét még nem vették fel az egykori VNU-cégek; ezek a jövő év első negyedének folyamán a közelmúltban alapított Média Holding Kommunikációs Rt.-be olvadnak, amely ezt követően Sanoma Budapest Rt.-re fogja változtatni a nevét.

A hirdetési recesszió miatt a várakozáshoz képest 60 százalékkal, mintegy 45 millió euróra esett a finn Sanoma nyeresége szeptember végéig - jelenette a FAZ. VG-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.