Bár a Microsoft Xbox játékkonzol első kéthavi eladási statisztikái meghaladták a várakozásokat, mára nyilvánvalóvá vált, hogy a rivális Sony PlayStation2 (PS2) kezdeti értékesítési mutatói aligha lesznek a közeljövőben behozhatók: míg az Xbox tavaly novemberi bemutatkozását követő hat hétben másfél millió darab talált gazdára, addig a jó másfél évvel korábban piacra kerülő PS2-ből 2,5 millió fogyott el ugyanannyi idő alatt. A Microsoft termékfelelőse, Jay Allard a különbséget nem tartja lényeginek, szerinte a piaci verseny inkább a maratoni futáshoz, semmint a sprinthez hasonlít, így hosszú távon a termék kedvezőbb paraméterei és a megkülönböztető stratégia biztosítja majd az előnyt a több tíz milliárd dolláros piacon. Az eladási mutatók Magyarország számára sem közömbösek, hiszen az egyenként 300-500 dollár közötti áron kínált Xboxok gyártása a Flextronics mexikói és magyarországi üzemében zajlik.
Az Xboxnak gyorsabb processzora, jobb kidolgozású grafikája, beépített merevlemeze és modeme van, ez utóbbi által lehetőség nyílik az on-line játékra. A Financial Times által idézett szakértők szerint pedig éppen az ilyen, már meglévő internetes virtuális közösségek kiszolgálása hozhat óriási eladásnövekedést. Ennek érdekében a Microsoft még az idén öt-hat, kifejezetten on-line kapcsolatra fejlesztett játékot dob a piacra. A már mintegy húsz hónapja kapható PS2-ből a hivatalos statisztikák szerint legalább 25 millió fogyott el, az Xboxból pedig az év első felében 4,5-6 milliót terveznek eladni, ami időarányosan már a Sony-termék sikeréhez mérhető. Az ambiciózus terveket segíti, hogy Japánban csak február 22-étől, Európában pedig március 14-től lesz kapható az Xbox, ami jelentős többletkeresletet hozhat az amúgy legmeghatározóbbnak számító amerikai piac mellé. (MDE)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.