BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Xbox: on-line játékosokra vár a Microsoft

Bár a Microsoft Xbox játékkonzol első kéthavi eladási statisztikái meghaladták a várakozásokat, mára nyilvánvalóvá vált, hogy a rivális Sony PlayStation2 (PS2) kezdeti értékesítési mutatói aligha lesznek a közeljövőben behozhatók: míg az Xbox tavaly novemberi bemutatkozását követő hat hétben másfél millió darab talált gazdára, addig a jó másfél évvel korábban piacra kerülő PS2-ből 2,5 millió fogyott el ugyanannyi idő alatt. A Microsoft termékfelelőse, Jay Allard a különbséget nem tartja lényeginek, szerinte a piaci verseny inkább a maratoni futáshoz, semmint a sprinthez hasonlít, így hosszú távon a termék kedvezőbb paraméterei és a megkülönböztető stratégia biztosítja majd az előnyt a több tíz milliárd dolláros piacon. Az eladási mutatók Magyarország számára sem közömbösek, hiszen az egyenként 300-500 dollár közötti áron kínált Xboxok gyártása a Flextronics mexikói és magyarországi üzemében zajlik.

Az Xboxnak gyorsabb processzora, jobb kidolgozású grafikája, beépített merevlemeze és modeme van, ez utóbbi által lehetőség nyílik az on-line játékra. A Financial Times által idézett szakértők szerint pedig éppen az ilyen, már meglévő internetes virtuális közösségek kiszolgálása hozhat óriási eladásnövekedést. Ennek érdekében a Microsoft még az idén öt-hat, kifejezetten on-line kapcsolatra fejlesztett játékot dob a piacra. A már mintegy húsz hónapja kapható PS2-ből a hivatalos statisztikák szerint legalább 25 millió fogyott el, az Xboxból pedig az év első felében 4,5-6 milliót terveznek eladni, ami időarányosan már a Sony-termék sikeréhez mérhető. Az ambiciózus terveket segíti, hogy Japánban csak február 22-étől, Európában pedig március 14-től lesz kapható az Xbox, ami jelentős többletkeresletet hozhat az amúgy legmeghatározóbbnak számító amerikai piac mellé. (MDE)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.