BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Családbarát munkahelyi kiírás

Ahol a vállalatvezetés segíti a munkavállalókat abban, hogy minél gördülékenyebben összeegyeztethessék a családi és a munkahelyi feladatokat, ott kevesebb a stressz, csökken a fluktuáció, illetve a betegség miatti távolmaradás. Az elkötelezett munkavállalók megtartása pedig anyagilag is kifizetődő lehet egy cégnek, mert az növelheti a hatékonyságot és a termelékenységet. Mindemiatt egyre több munkáltató vezet be családbarát intézkedéseket. Az ilyen foglalkoztatók számára hirdet harmadik alkalommal pályázatot a Szociális és Családügyi Minisztérium (SZCSM). A Családbarát Munkahely 2002 díj elnyerésére kis-, közép- és nagyvállalatok, költségvetési szervek és alapítványok pályázhatnak.

Az elbírálásnál figyelembe veszik egyebek között azt, hogy milyen munkaidő-beosztások, illetve -modellek léteznek a vállalatnál a teljes munkaidős foglalkoztatás mellett; előre be nem jelentett sürgősségi esetben elmehet-e a munkavállaló munkahelyéről, vagy sem; gyermekgondozási szabadság után mennyire könnyű a visszatérés; fenntart-e a vállalat saját gyermekintézményt, vagy sem.

Az első évben 49 cég és intézmény pályázott, tavaly pedig 133-an mérették meg magukat. Reméljük, hogy az idén legalább ugyanennyi pályázat érkezik be - mondta Svastics Carmen, az SZCSM nőképviseleti titkárságának munkatársa. Hosszú távon egy audit rendszer kiépítését tervezzük, és elképzelhető, hogy jövőre már auditorok mérnék fel a munkahelyeket - fűzte hozzá.

A pályázatok postázási határideje március 29., részvételi díj nincs. A pályázatban leírt öszszes adatot szigorúan bizalmasan kezelik a Gazdasági Minisztérium és az SZCSM munkatársai, akik április közepéig bírálják el a beérkezett pályázatokat, várhatóan májusban pedig eredményt hirdetnek. A nyertesek meghatározott ideig jogosultakká válnak a "családbarát munkahely" elnevezést és az ehhez tartozó emblémát használni. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.