BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Párizsban is elindul a Metro

Párizsban már ezen a héten az utcára kerül a Modern Times Group (MTG) ingyenes Metro hírújságja - jelentették be a svéd cég londoni főhadiszállásán. A 300 ezer példányban, egyelőre rikkancsok útján terjesztett lap néhány héttel, esetleg hónappal előzi meg az MTG e termékcsoportban legnagyobb versenytársa, a norvég Schibsted francia piacra lépését 20 Minutes című (azaz húszpercnyi olvasnivalót kínáló), szintén ingyenes kiadványával. A párizsi Metro indítását vélhetően siettette, hogy a Schibsted egy ideje tárgyalásokat folytat a francia főváros önkormányzatával a kiadvány terjesztésének feltételeiről, egyelőre azonban nem sikerült megszerezniük a Metro-lapok terjesztésében nálunk is alkalmazott állványok helyfoglalási engedélyét. Így esetleges indulásakor a norvég cég is csak rikkancsokra támaszkodhat.

Az MTG 22. ingyenes hírlapjának megjelenésére a francia kiadók, terjesztők és újságírók aggodalommal reagáltak. A legfőbb kifogás, hogy az ingyenes lap tovább osztja a szektor tavalyi válsága nyomán Franciaországban is beszűkült hirdetési piacot. A 20 Minutes színre lépésével pedig a hagyományos napilapok pozíciója még tovább romolhat. Ez azonban sem a svéd, sem a norvég céget nem tántorítja el az expanziótól: a Schibsted Párizson kívül az országos vasúti közlekedést is célba vette, az MTG pedig a párizsi indulás után néhány hónappal már Marseilles-ben is terjeszteni kívánja a Metro regionális kiadását. Az MTG egyébként az idén Hongkongban is megjelenik a Metróval, ami a társaság első ázsiai érdekeltsége lesz.

Kovalcsik József, a magyar Metrót kiadó Metro Gratis Kft. vezérigazgatója lapunknak elmondta, hogy bár a múlt év pontos számai még nem állnak rendelkezésre, a cég 2001-ben nyereséges volt. Bevált a vidéki terjeszkedés koncepciója, ennek is köszönhető, hogy a magyar cég árbevétele tavaly 62 százalékkal nőtt 2000-hez képest. A tavalyi IV. negyedévben 329 ezres átlagos példányszámban megjelent hazai ingyenes hírújság az MTG 21 hasonló kiadványa közül az első, és ezzel "az év Metrója" lett. (AJ)

munkatársunktól

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.