BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Választás: többet tévéznek?

A múlt év egészének átlagához képest januárban és februárban lényegesen több időt töltöttünk a képernyők előtt - derül ki az AGB legfrissebb adataiból. Tavaly egész évben a 4 évesnél idősebb lakosság átlagosan naponta 249 percet (4,15) órát tévézett, az idén januárban ez 292 percre (4,8 óra) növekedett, és a februári 280 perccel (4,6 óra) is a tavalyi éves átlag fölött maradt. Valamivel kevesebbet, januárban 272, februárban 258 percet tévézett a 18 és 49 közötti korosztály, és nagyjából ugyanennyit - 273, illetve 264 percet - a közel egymilliós sokaságot jelentő diplomás réteg. A legtöbb figyelmet az AGB által kiemeltnek nevezett csatornák (M 1, M 2, Duna, Tv 2, RTL Klub, Magyar ATV, Viasat 3, Satelit, Minimax) kapták, amelyeknek januárban együttesen átlagosan 248 percet szentelt a 4 évesnél idősebbek, 224 percet a 18-49 évesek és 230 percet a diplomások célcsoportja. Ezzel kapcsolatban Bozsonyi Károly, az AGB marketingigazgatója hangsúlyozta: november, december és január hagyományosan csúcsidőszak a televíziózásban, majd a nappalok hosszabbodásával fokozatosan csökken az erre fordított idő. 2002 első két hónapjában a múlt év azonos időszakához viszonyítva részben csökkenés, részben növekedés tapasztalható. A 4 évesnél idősebbek ez év januárban napi átlagban négy, illetve három perccel kevesebbet tévéztek, a 18-49 éves korosztály figyelme megközelítőleg változatlan maradt, míg a diplomások januárban 12, februárban 18 perccel növelték a tévézésre szánt időt. Bozsonyi szerint elképzelhető, hogy utóbbi hátterében már a közelgő választások iránti érdeklődés áll. Megfigyelése egybecseng a francia Ipsos ügynökség legutóbbi felmérésének eredményével, amely szerint az európaiak 46 százaléka számára a televízió jelenti a legfontosabb információs forrást. Magyarországon nemzetközi átlagban kiemelkedő arányban néznek televíziót. A tévézési szokások alakulásában nagy szerepet játszott a csatornaválaszték bővülése, a tematikus csatornák megjelenése és a jobb minőségű készülékek elterjedése. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.