Jelentős átszervezésekkel készíti elő a német Karlsberg a talajt egy külföldi befektetőnek: az ásványvíz-, gyümölcslé- és üdítőüzletágat elkülöníti a sörüzletágtól. A Handelsblatt emlékeztet, hogy miközben Németországban csökken az egy főre jutó sörfogyasztás, egyre népszerűbbek a Karlsberg új, kevert italai. A német fitalok első számú kedvence például a Tequilával "megbolondított" sör, a Desperado, valamint a kóla és sör keverékéből készült Mixery. Ez utóbbival a Karlsberg piacvezető a kevert italok fogyasztásában.

Állítólag a holland Heineken, a brit Scottish & Newcastle, a South African Breweries és az amerikai CoorsBrewing érdeklődik a 40 százaléknyi üzletrész iránt. Az együttműködés révén a partner megvetheti a lábát a német sörpiacon, míg a Karlsberg különleges sörei ismertebbé válhatnának a világpiacon is.

A német cég egy-két éven belül évi egymillió hektoliter fölé kívánja növelni a keverék sörök gyártását, ekkortól ezen italok tehetik ki sörkibocsátása negyedét. Az elmúlt üzleti évben a Karls-berg 326 millió euró árbevételre tett szert söreladásból, ez adta árbevétele 57 százalékát. A különleges sörök révén árbevétele 2,9 százalékkal nőtt, s a folyó év is hasonló bővülést ígér. A cég a 18-25 év közötti korosztályt célozza meg.

VG-ÖSSZEFOGLALÓ