BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Airbusok is gyógyulnak Pesten

Szűk egy hónap múlva már nemcsak Boeing gépek, hanem Airbusok nagyjavítását is végzi a Lufthansa Technik tegnap hivatalosan is átadott ferihegyi központjában. Az anyavállalat közép-európai feladatokkal is ellátja az itteni társaságot. A cég a légi közlekedés válsága ellenére hosszú távon is jövedelmező üzletre számít, és a Lufthansán kívül más légitársaságok megrendeléseiben is reménykedik.

A Lufthansa Technik AG teljes vezérkarának jelenlétében avatták fel tegnap a német cég és a Malév vegyes vállalatának, a Lufthansa Technik Budapest Kft.-nek az új ferihegyi bázisát. A két hangárban és a kapcsolódó létesítményekben a próbaidőszakban már négy Boeing-737-es nagyjavítását elvégezték, s a tervek szerint október végétől Airbus A-320-as repülőgépeket is átvizsgálnak - tudtuk meg Peter Allison ügyvezető igazgatótól. Utóbbi váratlan, de kedvező fejlemény, amiről a magyar cég életre hívásakor (három évvel ezelőtt) még nem volt szó.

A hamburgi anyavállalat stratégiai döntésének időzítése azért is fontos, mert a légi közlekedés általános válsága idején általában minden légitársaság visszafogja vagy elhalasztja beruházásait. Budapest azonban kiemelt helyen szerepel a Lufthansa Technik vezetőinek szemében, itt hosszú távon szeretnének berendezkedni - erősítette meg lapunknak Szomora Sándor ügyvezető igazgatóhelyettes.

A Lufthansa Technik négymilliárd forintot költött a hangárok felújítására, a berendezésekre és az informatikai hálózatra. A re-gionális feladatokat is ellátó létesítmény már most megfelel az uniós környezetvédelmi követelményeknek. A szerelőműhelyekben középhatósugarú, keskeny testű Boeing és Airbus repülőgépek nagyjavítását végzik. Ezt a típusú átvizsgálást (D-check) az utasszállító repülőgépeken 5-10 évenként egyszer kell megejteni. Egyszerre száz szerelő dolgozik a gépen és a háttérműhelyekben. Az első évben öt Boeing gépre van megrendelésük, a későbbiekben ez a szám megkétszereződhet.

A jelenleg 320 főt foglalkoztató társaság (85 százalékban a Lufthansa Technik AG, 15 százalékban a Malév tulajdona) üzleti tervében 25 millió eurós bevételt jelöltek meg. A ferihegyi objektum fejlesztése során új javítóműhelyeket hoztak létre. A későbbiekben a cég további hétmillió eurót költ műszerek és felszerelések vásárlására. Az Airbusok "tömeges" megjelenése azonban azt feltételezi, hogy az anyacég újabb beruházásokat tervez, és erősíti közép-európai jelenlétét. Az anyavállalat tisztában van azzal, hogy a légi közlekedés mostani válsága nem ér véget máról holnapra. A társaság arra számít, hogy a repülőgépek nagyjavításának világpiaca az idén 20 százalékkal visszaesik, ám a Lufthansa Technik szerint a német cég legfeljebb 5-10 százalékkal kevesebb megrendelést kap, mint tavaly.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.