A Lufthansa Technik AG teljes vezérkarának jelenlétében avatták fel tegnap a német cég és a Malév vegyes vállalatának, a Lufthansa Technik Budapest Kft.-nek az új ferihegyi bázisát. A két hangárban és a kapcsolódó létesítményekben a próbaidőszakban már négy Boeing-737-es nagyjavítását elvégezték, s a tervek szerint október végétől Airbus A-320-as repülőgépeket is átvizsgálnak - tudtuk meg Peter Allison ügyvezető igazgatótól. Utóbbi váratlan, de kedvező fejlemény, amiről a magyar cég életre hívásakor (három évvel ezelőtt) még nem volt szó.
A hamburgi anyavállalat stratégiai döntésének időzítése azért is fontos, mert a légi közlekedés általános válsága idején általában minden légitársaság visszafogja vagy elhalasztja beruházásait. Budapest azonban kiemelt helyen szerepel a Lufthansa Technik vezetőinek szemében, itt hosszú távon szeretnének berendezkedni - erősítette meg lapunknak Szomora Sándor ügyvezető igazgatóhelyettes.
A Lufthansa Technik négymilliárd forintot költött a hangárok felújítására, a berendezésekre és az informatikai hálózatra. A re-gionális feladatokat is ellátó létesítmény már most megfelel az uniós környezetvédelmi követelményeknek. A szerelőműhelyekben középhatósugarú, keskeny testű Boeing és Airbus repülőgépek nagyjavítását végzik. Ezt a típusú átvizsgálást (D-check) az utasszállító repülőgépeken 5-10 évenként egyszer kell megejteni. Egyszerre száz szerelő dolgozik a gépen és a háttérműhelyekben. Az első évben öt Boeing gépre van megrendelésük, a későbbiekben ez a szám megkétszereződhet.
A jelenleg 320 főt foglalkoztató társaság (85 százalékban a Lufthansa Technik AG, 15 százalékban a Malév tulajdona) üzleti tervében 25 millió eurós bevételt jelöltek meg. A ferihegyi objektum fejlesztése során új javítóműhelyeket hoztak létre. A későbbiekben a cég további hétmillió eurót költ műszerek és felszerelések vásárlására. Az Airbusok "tömeges" megjelenése azonban azt feltételezi, hogy az anyacég újabb beruházásokat tervez, és erősíti közép-európai jelenlétét. Az anyavállalat tisztában van azzal, hogy a légi közlekedés mostani válsága nem ér véget máról holnapra. A társaság arra számít, hogy a repülőgépek nagyjavításának világpiaca az idén 20 százalékkal visszaesik, ám a Lufthansa Technik szerint a német cég legfeljebb 5-10 százalékkal kevesebb megrendelést kap, mint tavaly.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.