BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sikeres alternatívok

Az olyan távközlési gerinchálózat-szolgáltatók, mint a WorldCom, a Global Crossing és a KPNQwest, bukásukkal a világpiaci válság középpontjába kerültek, és annak a figyelmeztető jeleként foghatók fel, hogy az amerikai és az európai alternatív társaságok még nem állnak szilárd talajon - véli a Pyramid Research. Az amerikai piackutató kiemeli, hogy a Merrill Lynch áprilisi lépése jelzésértékűnek tekinthető: a társaság ekkor döntött úgy, hogy nem ad elemzéseket az európai alternatív távközlési cégekről.

A Pyramid szerint a piaci helyzet nem olyan rossz, mint az az első pillantásra az összképből látszik. Bár az alternatív megoldásokat kínáló cégek száma csökkent és erejük fogyatkozott, néhány kedvező példa is akad. A piackutató külön felhívja a figyelmet arra is, hogy a piaci fölénnyel rendelkező óriások mellett nemcsak Nyugat-Európában, hanem a kontinens keleti régiójában is számos kisebb versenytárs élte túl az elmúlt időszak földrengését.

Az alternatívok előtt két választható üzleti stratégia áll: vagy megpróbálnak a kialakult árak alá kínálva agresszív módon piaci részesedést növelni, vagy a szolgáltatás minőségével és személyreszabottságával szállnak versenybe.

Az első megoldásnak köszönheti sikerét például a brit Easynet és a holland Bbned. Az Easynet a lehető legnehezebb utat járja, sikerrel, vagyis a lakossági távközlési piacon próbálja árversenybe hajszolni sokkal nagyobb vetélytársát. A cég jelenleg is a legolcsóbb szélessávú internetet kínálja szolgáltatási területén. Az üzleti modell szerint kimondottan nem akarja összekapcsolni különböző szolgáltatásait, hiszen tapasztalata szerint az ilyen csomagokra a kis és közepes vállalkozások nem vevők. Ehelyett modulokból igény szerint összeállítható a termékpalettája, tehát szükség esetén a kizárólag alapszolgáltatást választóknál a legolcsóbb tud lenni.

A holland Bbned viszont a szélessávú telefonos internetszolgáltatók szolgáltatójaként lépett fel. A háttérben meghúzódva, a márkanév ismertsége nélkül, gyakran a távközlés világán kívülről érkező viszonteladó partnereken keresztül jut el az ügyfelekhez. Az Easynettel szemben nem egyes körzetekre koncentrál, hanem országos hálózati hozzáférést kínál partnereinek.

Az ár helyett a szolgáltatás egyediségével vagy minőségével vette fel a versenyt az olasz E.Biscom. Az üzleti modell szerint nem érdemes próbálkozni az árversennyel, mert a nagy nemzeti cégek mögött olyan háttér van, amely hosszabb távon is engedi a veszteséges akciókat, vagy a keresztfinanszírozásokat. Az E.Biscom ezért inkább a ma kisebb piacnak számító netes szabványú adat-, hang- és videoátvitellel tört be üzleti ügyfeleinél. A cég ma is jó pénzügyi háttérrel bír.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.