Az év első kilenc hónapjában bő 10 százalékkal nőtt a Sió-Eckes Magyarország Kft. hazai gyümölcsléforgalma úgy, hogy a magyar fogyasztás is bővült - mondta lapunk érdeklődésére a társaság vezérigazgatója. Fazekas Endre az AC Nielsen piackutató adataira hivatkozva közölte, hogy a Sió részesedése a gyümölcstartalmú alkoholmentes italok piacán a nyári hónapokban elérte az eddigi legmagasabb szintet, a 26,5 százalékot. (A tavalyi éves átlag 24,7 százalékos volt, ezen belül a százszázalékos gyümölcsleveknél 32,2, a nektároknál 24,8 százalékot ért el a cég.)

A tavaly 10,4 milliárd forintos forgalmat elért cég az idén közel 11 milliárdot vár. Ebben az évben mintegy 1,2 milliárd forintot költött beruházásra, termékfejlesztésre, jórészt az esztendő első felében. Az összegből szinte teljesen átépítették és évi 88 millióról csaknem 150 millió literre bővítették a lékeverő üzem kapacitását, amelytől az idén 95 millió literes teljesítményt remélnek. A nagyobb légyártó képességre amiatt is szükség volt, hogy az óránként öt tonna gyümölcsöt feldolgozó üzemben a duplájára növelték a gyümölcsvelőgyártó kapacitást.

A Sió az idén gyártott először nagyobb mennyiségű polietilénpalackos (PET) terméket. Az óránként tízezer palackot töltő gépsor kihasználtsága szinte folyamatos.

A száz százalékban a német Eckes-Granini GmbH tulajdonában lévő cég a prémium szegmensbe tartozó Sió márkán kívül növelte a Hohes C és a Granini levek gyártását is. Termékei nagykereskedelmében részt vesz a Coca-Cola Magyarország Kft. is.