BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Super Bowl: hirdetői presztízsharc

Minden idők egyik legdrágább 30 másodperces reklámidejeivel teletűzdelt Super Bowlt rendeznek szombaton San Diegóban. Az amerikaifutball döntőjének közvetítési jogtulajdonosa, az ABC hetekkel a mérkőzés előtt értékesíteni tudta a 61, egyenként 2,2 millió dollárba kerülő reklámspot 90 százalékát.

Várhatóan 800 millióan követhetik figyelemmel a tévéképernyők előtt a világ legdrágább reklámidejével telezsúfolt legnagyobb amerikai sporteseményt, a Super Bowlt. Az amerikaifutball-döntő közvetítése alatt 2,2 millió dollárért - az 1996-oshoz képest dupla áron - vásárolhattak a hirdetők 30 másodperces reklámidőt. A XXXVII. Super Bowlra már hetekkel a szombati döntő előtt eladták a megjelenések döntő többségét. Az esemény közvetítésén 61 spotot értékesítenek.

A Super Bowl évek óta az első számú reklámmegjelenést biztosítja a hirdetőknek. A döntő - percben számított reklámideje alapján - jócskán megelőzi a világ legnagyobb sporteseményének számító olimpiai játékokat, de nem jelentenek számára vetélytársat az amerikai elnökválasztás politikai műsorai sem.

A finálé közvetítési jogtulajdonosa, a Walt Disneyhez tartozó ABC 2,2 millió dolláros ára 15 százalékkal magasabb a tavalyinál, amikor is a Fox Entertainment Group Inc. 1,9 millióért árulta a reklámidőket. Így nem igazolódtak be azok a korábbi hírek, amelyek szerint jelentősen csökkent a kereslet a sportesemény televíziós közvetítése iránt. A jogtulajdonos ABC 140 millió dolláros reklámbevétellel számol, amely médiaszakértők szerint könnyen elérhető, azonban szinte teljesen biztos, hogy még így sem fedezi a közvetítési jogok költségét.

Szakértők azzal magyarázzák a Super Bowl iránti rendkívül nagy érdeklődést, hogy a döntő nem-csak a legnézettebb műsor Amerikában, hanem egyfajta nemzeti intézménynek is számít. Mint mondják: a nézettség nemcsak a hirdetők reklámértékét növeli, de a vállalatok presztízsén is hatalmasat lendít. A hirdetések hatékonyságának kimagasló eredményei miatt egyes vállalatok kifejezetten erre az alkalomra külön reklámot készítenek. A legmagasabb összegű hirdetést az idén az AT & Wireless vásárolta. A The Wall Street Journal információi szerint 6 millió dollár értékben vett a cég reklámidőt a döntő félidei show-műsorában. A futballdöntő állandó hirdetői a Visa USA, a General Motors Corp., a Sony Corp., a Levi Strauss & Co., a Philip Morris. Nem marad ki a hirdetők sorából a legnagyobb amerikai sörgyártó, az Anhauser Busch sem. Az idén először pedig reklámidőt vásárolt a világ legnagyobb szeszesital-gyártójaként nyilvántartott angol vállalata, a Diageo is. Már már hagyományosnak tekinthető az is, hogy a hirdetők táborát erősíti a Fehér Ház is, amely a drogfogyasztás elleni társadalmi célú hirdetéssel szerepel a Super Bowlon.

Az idén San Diegóban megrendezendő eseményt 220 országban közvetítik. A 15 közvetítőtársaság között olyan sugárzók vannak, mint az NHK és az NTV Japánban, a Televisia Mexikóban, a holland SBS, az orosz NTV és az angol Sky Sports, valamint a Five.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.