Tavaly bő 2,8 milliárd liter üzemanyagot adtak el Magyarországon a MÁSZ tagvállalatai, amelyek a hazai üzemanyag-kiskereskedelem 90 százalékát uralják. Ezen belül közel 1,7 milliárd liternyi motorbenzint és közel 1,5 milliárd liter gázolajat forgalmaztak. Utóbbi termék forgalma a valóságban nagyobb, mint a benziné, de a statisztikában ez nem érzékelhető, mert a dízelnek legalább fele közvetlenül a nagyfogyasztókhoz kerül - magyarázza Wilde György.
Az elmúlt év első felét korábban nem látott üzemanyag-forgalom jellemezte, benzinből 6,5, gázolajból 7,6 százalékkal bővült a fogyasztás. Ebben szerepe lehetett, hogy januárban az előző kormány nem emelte az üzemanyag jövedéki adóját, így csak az olaj világpiaci árváltozása mozgatta az árat. A lendület azonban megtört, miután július 1-jével, a jövedékiadó-törvény 2000-es módosítására hivatkozva a kormány megemelte az üzemanyag adóját. Ezzel az üzemanyag adóterhelése Magyarországon lett a legmagasabb a térségben. A gázolaj is drágább lett, mint bármely szomszédunknál. Így az év második felében a benzinforgalom stagnált, a gázolajeladás 2 százalékkal nőtt.
Egyedül a 95-ös oktánszámú benzin forgalma bővült éves szinten, mégpedig 9,1 százalékkal. A 91-esé 18,2 százalékkal esett, a 98-asé 11,6 százalékkal. A MÁSZ főtitkára hozzátette, Magyarországon kevés olyan kocsi fut, amelyet ólmozatlan 98 oktános benzinre terveztek. E benzinbe már gyárilag belekeverik az ólompótlót, emiatt viszonylag mégis sok fogy belőle. Viszont egyre többen választják az olcsóbb megoldást: a 95-ös ólommenteshez utólag adják az ólompótló adalékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.