Elutasítja a Tv 2 hatmilliárd forintos hitelkérelmét az MFB. A Világgazdaság értesülését László Boglár, az MFB szóvivője sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta. Igaz, úgy tudjuk, a kereskedelmi sugárzó hitelkérelmével más pénzintézetet is megkeresett. Információnkra a Tv 2 vezetése sem kívánt reagálni.
Értesüléseink szerint nagy szüksége lenne a hitelre, a csatorna ugyanis tavaly év végéig több milliárd forintos tartozást halmozott fel. A torlódó veszteségek mellett a folyamatosan megújulásra törekvő csatorna finanszírozását csak így állhatnák.
A Tv 2 1997-ben nyolcmilliárd forintos hitelt vett fel az MKB-től. A tévé tárgyi eszközeit és mozgó vagyonát pedig az OTP Bank, a K&H és az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank konzorciumának jelzáloga terheli. Értesülések szerint a többségi tulajdonos luxemburgi SBS szívesen megválna a Tv 2-től. Igaz, Pintér Dezső nemrég hangsúlyozta: az MTM-SBS Rt. piaci pozíciója megerősödött, gazdasági helyzete stabilizálódott.
Mindenesetre megnehezíti a csatorna helyzetét az is, hogy az 1,8 milliárd forintos Big Brother-biznisz második szériája nem tudja beváltani a reményeket. A zászlóshajónak számító reality show 300-500 ezerrel elmaradó nézettségi mutatója nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a csatorna esti főműsoridős közönségaránya mind a teljes lakosság, mind pedig a 18-49 évesek körében tartósan 7-10 százalékkal elmarad riválisa, az RTL Klub eredményétől. Márpedig szakértők szerint ekkora különbség már a csatorna hirdetési bevételein is érezhető.
A Tv 2 számára kiábrándítóan alakul a 2003. év, az első két hét kivételével a csatorna mindig alulmarad a vetélytársával szemben. Sőt, az RTL Klub március első hetében a 18-49 évesek körében már csaknem tíz százalékot vert a Tv 2-re. A kereskedelmi csatorna pozícióvesztése miatt egyre nagyobb szeletet hasíthat ki reklámtortából az MTV is. A közszolgálati csatorna februártól stabilizálta 13 százalékos részesedését a piaci versenyben. Igaz, a 18-49 évesek körében tavaly óta 6-7 százalékos javulásban vélhetően nagy szerepet játszanak az MTV bulvárstílusú szórakoztató műsorai is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.