A Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT-Hungary) - mint arról lapunk korábban beszámolt - április 7-én együttműködési megállapodást írt alá a Gazdasági és Közlekedési Minisztériummal. Ennek jegyében az ipartestület megkezdte a vállalkozások felkészítését az EU-csatlakozásra. A közelgő (május 29-i) közgyűlést megelőzően az ország tizennégy nagyvárosában rendeznek regionális találkozókat.
A fórumokon Dittel Gábor ügyvezető főtitkár tart tájékoztatót. Ennek során felvázolja az Európai Unió piaci környezetét jellemző állapotot, bemutatja a közúti fuvarozási szakma hazai helyzetét és az EU-felkészülés várható lépéseit. A statisztikai adatokkal illusztrált előadásból kiderül, hogy a magyar fuvarozási piac heterogén, és döntően a mikro- és kisvállalkozások jelentik a kínálati oldalt. A keresleti oldalon viszont megfigyelhető egy koncentráltabb s komplexebb szolgáltatásokat igénylő kör, a személyszállító szolgáltató autóbuszos vállalkozóknál pedig a különjárati kereslet csökkenése.
Az ügyvezető főtitkár kitér arra is, hogy ebben a környezetben mire készüljenek a NiT-tag vállalkozók, s a felkészüléshez milyen segítséget tud nyújtani az ipartestület tagjainak. Egyebek között szó esik arról, hogy a korlátos tevékenységi engedély pályázatok és ebből kiindulva a nemzetközi árufuvarozási tevékenység szabályozásában milyen változások várhatók (liberalizáció, ökopontrendszer, úthasználati díjak, a járművek nyolcéves életkori határának kérdése, a nemzetközi igazolólap témája, a műszaki előírások változásai, gépjárműadó, kabotázsderogáció), s ezek milyen hatást gyakorolnak a piaci szereplőkre. A NiT-Hungary a versenyképesség növelése érdekében folyamatosan tart egyeztető tárgyalásokat az illetékes minisztériumokkal, illetve tesz javaslatokat feléjük. A témák között szerepel egyebek között az adótörvények véleményezése, a pályázati kérdések kidolgozása, a Széchenyi-kártya használói körének kibővítése, a rosszabb műszaki állapotú, keletről érkező fuvareszközök hatékonyabb ellenőrzése, az ellenőrzésben nyugat-európai eszközök felhasználása, tengelytúlsúly esetén a feladó büntetése, a munka törvénykönyve és az AETR összehangolása, a belföldi vezetésiidő-megszakítási rendelet és a szankciók kérdésköre, az ágazati párbeszéd bizottság munkaadói oldalának kialakítása, valamint az ágazati kollektív szerződés létrehozása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.