BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az utolsó Metro Budakalászon

Jövő nyárra készül el az utolsó, 13. magyarországi Metro áruház. A fennállása legjobb évét zárt társaság a hipermarketek térnyerése miatt ma már egyre inkább az iparcikkekre koncentrál.

Az elmúlt évben érte el legjobb eredményét a Metro Holding Hungary (MHH): az adózás előtti nyereség 11,2 milliárd forintra emelkedett - tájékoztatta a Világgazdaságot Jaross Tamás, a társaság vezérigazgatója, rámutatva: mindez annak ellenére történt, hogy az élelmiszer-értékesítés némileg megtorpant, viszont a nagyobb nyereséghányadú iparcikkeladás jelentősen növekedett. A cég ugyanis szűkítette iparcikk-kínálatát, ugyanakkor ezt a szűkebb, de gyorsan forgó palettát igyekszik kedvezőbb áron kínálni.

Az élelmiszer-forgalom stagnálását annak tulajdonítja a cégvezető, hogy a hipermarketek térnyerése miatt a Metro-hálózat legfontosabb vevői, az élelmiszer-kereskedők forgalma is csökkent. Igaz, a hotel-, étterem-, cateringszektor vásárlásai 10 százalékkal növekedtek, de ez nem kompenzálta a viszonteladói vásárlások szűkülését. Hogy ebben a piaci helyzetben továbbra is hozza a Metro-hálózat a tervet, a cég tavasszal építőanyag-árusításba kezdett az áruházi parkolókban.

Mindazonáltal a turistaszezon beindulásától sokat vár az MHH, s ennek érdekében a frissáru-minőségre még nagyobb hangsúlyt helyeznek: a beszállítók telephelyeit - vágóhíd, hús- és tejtermék-feldolgozó, tésztagyár stb. - folyamatosan auditálják. A nagybani piac tulajdonosa, a fővárosi közgyűlés hozzájárulásával a Metro szerződést kötött a piaccal, s így szeptembertől az áruházlánc az ott bérelt raktárban fogja összeállítani az egyes áruházak számára a zöldség-gyümölcs szállítmányt. Az őstermelőktől vásárolt árut hajnalonta bérelt hűtőkocsikkal szállítják a 12 Metro áruházba.

A kizárólag vállalkozások és egyéb üzleti tevékenységet folytató cégek számára vásárlói kártyát kiadó 3 ezer főt foglalkoztató Metro Holding Hungary a tavalyi kecskeméti nyitás után már csak egy áruház építésére készül, mivel vevőköre véges, és - amint Jaross Tamás mondta - csupán olyan területen érdemes áruházat létrehozni, amelynek egyórányi járási körzetében legalább 40 ezer vállalkozás működik.

Így tehát a 13. Metro Budakalászon lesz. A közelmúltban megállapodás született a közlekedési tárca és az MHH között arról, hogy a Szentendrei út fölött közös beruházásban létesül egy felüljáró Budakalász és a Luppa-sziget között, ám mivel ez állami beruházásnak minősül, és így közbeszerzési eljárás alá tartozik, a pályázatra szánt idő miatt az áruház-felüljáró komplexum előreláthatólag a jövő év augusztusára készül el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.