A nemzetközi ügynökségi hálózatok zömét érinti a szektorban jelentkező válság - derül ki az Advertising Age által készített felmérésből. Kivételt jelent ez alól az Omnicom, amely a rangsor első helyén áll, 7,54 milliárd dollár forgalommal és 9,4 százalékos növekedéssel, melyet 2002 során ért el. A negyedik helyen álló francia Publicis teljesített még kiemelkedően, a 24,3 százalékos javulás főleg a különböző felvásárlásoknak köszönhető, mint pl. BCom3-é.
Az első három helyet angolszász hálózatok foglalták el. Az Interpublic 8,7 százalékos viszszaesése ellenére is a második helyen zárt, a harmadik pedig a WPP, amelynek forgalma nem csökkent számottevően.
Az első tízben található továbbá három francia cég is (Publicis, Havas, Cordiant), melyek közül az utóbbi kettő közel 10 százalékos romlással zárta a 2002-es évet. Az Havasnak még sikerült megőriznie hatodik helyét, a Cordiant viszont visszaesett a kilencedik helyre. Ráadásul a társaság jelentős adósságállományt halmozott fel, és részvényei is jelentős mértékben estek.
A szolgáltatók közül a J. Walter Thompson megtartotta első helyét, noha forgalma 1,8 százalékkal csökkent. A McCann-Erickson Worldwide forgalma 10,5 százalékkal esett, ami miatt több regionális vezetői posztot is megszüntettek.
A hazai piacon nem érezhetők a nemzetközi mozgásirányok, a médiaköltés összességében növekszik - vélik a magyar szakértők. Magyarországon az ügynökségek forgalma helyett a hivatalosan mért médiavásárlás alapján lehet következtetni a trendekre, s ez azt mutatja, hogy az első tíz magyar ügynökség közül csak az utolsó három médiaköltése csökkent 2002-ben.
Az Initiative Media becslése, amelyben a legjelentősebb tételek, azaz a tv-költések nem a mért tarifaáron, hanem az IM által kalkulált szorzóval módosítva szerepelnek, kiküszöböli a C/GRP, azaz nézettségi pontok értékesítése és tarifa szerinti költésmérés közti különbséget. Az IM adatai alapján a Universal McCann médiaköltése 4,9 százalékkal emelkedett 2002-ben, az OMD-é pedig 23,4 százalékkal, így utóbbi átvette a vezető helyet. Az IM 44 százalékkal növelte költését, a legjelentősebben változás azonban a Media Edge:CIA-nál tapasztalható, ahol 57 százalékkal a növekedett a médiaköltés összege.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.