Jól áll a Boeing - mondja a főnök
A Boeing még a mostani nehéz időkben is jobban áll, mint korábban, annak köszönhetően, hogy a repülőgépgyártás mellett más üzletágakra, köztük a hadiiparra is kiterjesztette tevékenységét - jelentette ki a világ legnagyobb repülőgépgyárának elnök-vezérigazgatója. Mindamellett Phil Condit nem tudott jelentős elmozdulásról beszámolni a közeljövőben az ágazatot sújtó problémák miatt.
A Boeing papírjainak árfolyama 37 százalékkal csökkent a 2001. szeptember 11-ei terrortámadás óta, s hasonló mélyrepülést kellett elkönyvelnie a többi ágazati szereplőnek is. Ilyen körülmények között Condit jónak ítélte a Boeing tavalyi eredményeit: a nettó nyereség 18 százalékkal, 2,32 milliárd dollárra csökkent 2002-ben, az árbevétel 7 százalékkal, 54 milliárdra esett. Ugyanakkor az idei első negyedév a vártnál jobb eredményeket hozott, s a vezérigazgató bízik abban, hogy ez a tendencia az év hátralévő részében is folytatódik.
Az elnök-vezérigazgató beszámolt arról is, hogy a konszern az idén 280 repülőgépre kötött szerződést, s jövőre nagyjából ugyanennyi, 275-300 gépet fognak a megrendelőknek leszállítani. Korábban a legfőbb rivális, az Airbus 300 gép jövő évi eladásáról beszélt. Mindamellett piaci elemzők úgy látják, a kiélezett versenyben a Boeingnek csökkenteni kell a költségeit ahhoz, hogy megfelelő eredményeket tudjon produkálni a részvényesek számára. A társaság ugyanis piacot veszített az Airbusszal szemben - elsősorban magasabb árai miatt -, ezért a jövőben tovább kell folytatnia a takarékossági programot.
A Boeing összes vesztesége 478 millió dollárt tett ki, ez harmada a 2002 első negyedévében rögzítettnek. Az egy részvényre jutó deficit 60 cent volt, ez jelentős javulás a tavalyi hasonló időszakban mért 1,54 dollárhoz képest.