Könnyen elképzelhető, hogy a hamarosan már Uniqa néven szereplő Axa Biztosító, a Mol és a CIB Bank teremtheti meg a pénzügyi hátterét a Monzában tegnap ismét az autóversenyzés csúcskategóriájában versenyző Baumgartner Zsolt további Forma-1-es pályafutásának.

Frank Tamás, az Ostermann Forma-1 Kft. ügyvezető igazgatója, Baumgartner Zsolt menedzsere ugyanakkor arra hívta fel figyelmünket Monzából, hogy a tehetséges magyar pilóta újbóli szerződése nem pénz kérdése volt. Hangsúlyozta: sokkal inkább döntőnek bizonyult, hogy egy nappal az edzések előtt sikerült tisztázni a Jordan Grand Prix csapat és a főszponzor brit dohánygyár, a Benson and Hedges közötti szponzori megállapodást, amelynek egyik pontja kimondta, hogy minden versenyen a Jordan istálló két pilótája közül az egyiknek angol nemzetiségűnek kell lennie.

Azt azonban Frank Tamás sem titkolta, a Baumgartner Zsolt ruháján feltűnő szponzori emblémák, azaz a CIB Bank és a Mol már támogatja a pilótát. Frank Tamás hozzátette: tárgyalnak az érintettekkel egy hosszú távú együttműködésről. A múlt héten ismertté vált az is, hogy a hamarosan Uniqa néven szereplő Axa Biztosító 2004. márciusig szóló támogatási szerződést kötött a magyar pilótával. Az öszszeg nagyságát a felek nem hozták nyilvánosságra.

A Forma-1-ben való szereplés üzleti hátterével kapcsolatban annyit mindenesetre tudni lehet, hogy a pilótáknak és a tesztpilótáknak is szponzort kell hozni a csapathoz. Egyes, az érintettek által meg nem erősített információk szerint már a tesztpilótai pozíció betöltéséhez is komoly, 1-3 millió dolláros nagyságrendű szponzori háttér szükséges, míg a folyamatos Forma-1-es szerepléshez legalább 10 millió dolláros szponzori háttér kívánatos. Baumgartner Zsolt még 2003 májusában lett a Jordan Grand Prix hivatalos tesztpilótája. A vasárnapi monzai futamon Baumgartner Zsolt a 11. helyen ért célba. (VG)