Az idén a budapesti autószalon látogatói nem fogják megtalálni a legnagyobb importőr vállalat, az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda márkákat képviselő Porsche Hungaria, a Chrysler-, Jeep-, Subaru-importőr Emil Frey Kft. és a Magyar Suzuki standját, mert ezek a cégek a távolmaradás mellett döntöttek.

Eppel János, a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója tegnap elmondta: a legutóbbi, két évvel ezelőtti kiállításra mintegy 250 millió forintot fordított a cég, az idén azonban szinte ugyanekkora összeget a kereskedők érdekeit és az értékesítést jobban szolgáló módszerekre, valamint karitatív tevékenységre fordítanak. A "Tárlat. Vezetéssel" nevű októberi kampány során a vevőknek lehetőségük nyílik arra, hogy a márkakereskedésekben zajló bemutatók során tesztvezetésen próbálhassák ki és egyedi ajánlatok alapján meg is vásárolják az egyes márkák gépkocsijait. Így gazdaságilag is hasznosabb lesz, hiszen nem csupán Budapesten, hanem országszerte összesen 172 márkakereskedésnél mutatják be a kínálatot, 1300 személykocsit és kishaszonjárművet kiállítva. A vidéki hálózat bevonásának a rendezvénysorozatba azért van jelentősége, mivel a magyar autópiacnak mindössze harmadát teszi ki a főváros és környéke.

Ugyanígy vélekedik az utoljára négy éve kiállított Magyar Suzuki, amelynek szóvivője, Tihanyi Tamás aláhúzta: hatékonyabban használják ki a kiállításra fordítandó milliókat az utóbbi években hagyományossá vált októberi Suzuki-napok során. Az Emil Frey Kft. ügyvezető igazgatója, Eördögh Csaba is azzal indokolta a távolmaradást, hogy hatékonyabb értékesítésösztönző akciókra fordítják a pénzt.

A szakmában azt beszélik, hogy az említetteken felül több márka is kifejezetten ráfizetésesnek tartja az autószalonon való megjelenést, de marketingszempontból még nem engedik meg maguknak, hogy távol maradjanak.

Vadas Tamás, a Jaguar- és Hyundai-importőr Cél Motors tulajdonosa kijelentette: a Hungexpo területe nem alkalmas arra, hogy minden kiállító azonos feltételek mellett mutatkozzon be, s az infrastruktúra sem üti meg a kívánatos szintet. A Hungexpo évek óta nem végez sem bővítést, sem felújítást - emelte ki a főkiállító, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke, Győző Gábor, hozzáfűzve: nem egy tagvállalatuk elégedetlen a hely nagyságával. Csupán egyetlen korszerű csarnok van, a tűzeset után újjáépített B pavilon. A többi alacsony, a tetőt oszloperdő tartja, s nincs légkondicionálás.