Miközben a cseh SkyEurope tegnaptól immár közvetlenül Londonba szállítja a magyar utasokat (mert megvan a londoni engedély) versenytársa, az angol- magyar Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József, volt Malév-vezető tegnap aláírta a cég első, katowicei bázisának használatáról szóló szerződést az üzemeltető GTL SA vállalattal.
A Wizz Air magyarországi piacnyitása egyelőre megfontolás tárgyát képezi. A döntés 2004 elején várható - tette hozzá Váradi József, aki tavasszal távozott a Malév éléről és megalapította az olcsó üzemeltetési modellt választó céget. A mostani szerződéssel a Wizz Air több száz munkahelyet teremt az elkövetkezendő néhány hónapban.
A légitársaság rövid távú tervei között szerepel a bázisrepülőterek számának és a flotta méretének növelése. Nem kizárt, hogy az egyik ilyen légikikötő a Ferihegy 1-es lehet. A budapesti üzemeltető, a Budapest Airport Rt. a minap azt közölte: újabb diszkontcégekkel tárgyal annak érdekében, hogy növelje Ferihegy kihasználtságát. Ehhez egyebek között különböző kedvezményeket ad, egyebek között három éven keresztül lépcsőzetesen csökkentett árkedvezményt ajánl.
A Wizz Air légitársaság az elkövetkezendő hónapokban fokozatosan bővíti desztinációinak körét. Az első járatok Katowicéből Nyugat- és Dél-Európa legnépszerűbb városaiba indulnak, s idővel más kelet-közép- és észak-európai desztinációkkal bővül az útvonalhálózat.
Váradi József lapunknak kiemelte: az EU-hoz csatlakozó államok közül Lengyelországban és ezen belül is az ország déli régiójában ígéretes üzleti lehetőséget látnak. A katowicei bázis létrehozása további távlatokat nyit újabb piacok meghódítására a közép-európai térségben. Jövő május 1-je után a csatlakozó országokra is érvényes lesz az EU liberálizált légiközlekedési szabályzata. Az új jogi környezet tágabb mozgásteret biztosít majd a piac összes meglévő és új szereplője számára.
A magyar piacon már jelen lévő SkyEurope vezetője, Christian Mandl vezérigazgató szerint a londoni járatokon 90 százalék fölötti a kihasználtság, ami kiemelkedőnek mondható az ágazatban. A társaság két hete Párizsba is elindította napi járatát, ám az még mindig Pozsonyon keresztül közlekedik. Reményeik szerint itt is rövidesen közvetlen lehet az összeköttetés. A párizsi járat kihasználtságáról nem közölt részleteket.
Katowicéből startol jövő májusban a Wizz Air
A cseh fapados SkyEurope tegnaptól pozsonyi megálló nélkül, közvetlenül Londonba viszi Budapestről utasait. A lengyel Katowicéből startol májusban az angol-magyar Wizz Air olcsó üzemeltetésű légitársaság. A cég második bázisa Ferihegyen lehet.
Mester Nándor
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.