Miközben a burkolt reklámok dömpingje jellemzi a televíziós műsorokat, a Nielsen Media Research a burkolt reklámok hatékonysági mutatóit készül kiadni Nyugat-Európában. Előzetes vizsgálataik szerint a műsorokban elhelyezett burkolt reklámok népszerűek a hirdetők körében. Használatukkal kicselezhetővé válnak a jövőben az olyan eszközök, mint a Tivo videokészülék, amely rögzítéskor automatikusan kivágja a filmek közötti reklámblokkokat.
Magyarországon a valóságshow-k elterjedésével a televíziós törvénysértések "húzóágazatává" vált a burkolt reklámokkal való visszaélés. Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) a valóságshow-k alkalmával több száz esetben észlel törvénysértő magatartást. A reality műsorok mellett a nyári beachprogramok sugárzása közben is tucatszámra kerültek erő a burkolt reklámok.
Hargitai Lilla, a Magyar Reklámszövetség főtitkára elmondta: nagy problémát okoz, hogy nem lehet elkülöníteni a médiatörvény által is meghatározott burkolt reklám fogalmát a törvényben nem szabályozott - de a gyakorlatban bevett - termékelhelyezéstől. Mint mondja: a törvény szerint a burkolt reklám műsorszámon belüli tájékoztatás, amely semleges információ látszatát keltve ösztönöz vásárlására.
Igaz, az ORTT egyik testületi határozata szerint a termékelhelyezés csak abban az esetben nem minősül burkolt reklámnak, ha fikciós műfajokban, az életszerűség mértékét nem meghaladóan jelenik meg egy termék. A termékelhelyezésnek és a támogatásnak pedig egymást kizáró fogalmaknak kell lenniük, tehát amenynyiben valaki támogatja a műsort, terméke nem helyezhető el a műsorban. Hargitai Lilla hozzátette: külföldi készítésű filmek esetében nincs szabályozás. A téma szempontjából etalonnak számítanak a James Bond-filmek: a Halj meg máskor című 89 millió fontba került alkotást 44 millióval támogatták szponzorai, akiknek termékei végig a film középpontjában állnak. (SK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.