BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Burkolt reklámok a tévékben



Miközben a burkolt reklámok dömpingje jellemzi a televíziós műsorokat, a Nielsen Media Research a burkolt reklámok hatékonysági mutatóit készül kiadni Nyugat-Európában. Előzetes vizsgálataik szerint a műsorokban elhelyezett burkolt reklámok népszerűek a hirdetők körében. Használatukkal kicselezhetővé válnak a jövőben az olyan eszközök, mint a Tivo videokészülék, amely rögzítéskor automatikusan kivágja a filmek közötti reklámblokkokat.

Magyarországon a valóságshow-k elterjedésével a televíziós törvénysértések "húzóágazatává" vált a burkolt reklámokkal való visszaélés. Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) a valóságshow-k alkalmával több száz esetben észlel törvénysértő magatartást. A reality műsorok mellett a nyári beachprogramok sugárzása közben is tucatszámra kerültek erő a burkolt reklámok.

Hargitai Lilla, a Magyar Reklámszövetség főtitkára elmondta: nagy problémát okoz, hogy nem lehet elkülöníteni a médiatörvény által is meghatározott burkolt reklám fogalmát a törvényben nem szabályozott - de a gyakorlatban bevett - termékelhelyezéstől. Mint mondja: a törvény szerint a burkolt reklám műsorszámon belüli tájékoztatás, amely semleges információ látszatát keltve ösztönöz vásárlására.

Igaz, az ORTT egyik testületi határozata szerint a termékelhelyezés csak abban az esetben nem minősül burkolt reklámnak, ha fikciós műfajokban, az életszerűség mértékét nem meghaladóan jelenik meg egy termék. A termékelhelyezésnek és a támogatásnak pedig egymást kizáró fogalmaknak kell lenniük, tehát amenynyiben valaki támogatja a műsort, terméke nem helyezhető el a műsorban. Hargitai Lilla hozzátette: külföldi készítésű filmek esetében nincs szabályozás. A téma szempontjából etalonnak számítanak a James Bond-filmek: a Halj meg máskor című 89 millió fontba került alkotást 44 millióval támogatták szponzorai, akiknek termékei végig a film középpontjában állnak. (SK

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.