Rekordbevétel a tévéknél
Történetének legnagyobb reklámbevételét éri el az idén a Magyar RTL Televízió Rt. és a Tv 2-tulajdonos SBS-MTM Rt. A két csatorna várhatóan jövőre is uralja a hirdetési piacot.
Az RTL tájékoztatása szerint novemberben 3,38 milliárd forintos hirdetési bevételt ért el, ezzel az eddigi magyar kereskedelmi televíziós piac történetének is a legnagyobb reklámbevételét produkálta. A Tv 2 egyelőre nem hozta nyilvánosságra novemberi eredményét. Az RTL a decemberi eredményétől függetlenül majdnem elérte a tavalyi egész éves nettó reklámbevéte-
lét. A növekedésben nagy szerepet játszott a 9 százalék körüli átlagos áremelkedés, valamint az is, hogy a televízió nézettsége magasabb volt, mint egy évvel korábban.
Az elvárások teljesültek: Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója az ősz kezdetén (VG, 2003. szeptember 10.) azt hangsúlyozta: a cél, hogy az RTL Klub az ősszel is a legerősebb csatorna legyen a piacon.
A Tv 2 októberben 2,91 milliárd forint árbevételt ért el. A Tv 2 esetében az összeg a csatorna teljes árbevételét tartalmazza. A televízió pénzügyi hátterével kapcsolatban Kereszty Gábor lapunknak korábban (2003. szeptember 4.) azt hangsúlyozta: a csatorna az idén rekordévet könyvelhet el.


