Miskolc
Az amerikai Modine konszern tulajdonában levő mezőkövesdi Modine Hungária Kft. a következő három-négy esztendőben szeretné megduplázni jelenlegi évi 30 millió eurós forgalmát, ennek érdekében 8 milliós fejlesztési programba kezdett. A speciális autóipari hűtőberendezéseket gyártó, s jelenleg 224 dolgozót foglalkoztató cég a kapacitásbővítő beruházáshoz megvásárolta a szomszéd vállalat épületeit.
A mezőkövesdi társaság termékeit kivétel nélkül exportálja, vevői a világ legnagyobb gépkocsigyárai. Termelékenységük, nyereségességük jobb, mint a társaság németországi gyáraié - tudtuk meg Ambrus Sándor ügyvezető igazgatótól.
A bérmunkát végző termelőegységet 1993-ban vásárolta meg az amerikai Modine konszern, s 1996-ban megszüntette a bérmunkajelleget. Azóta a finanszírozás és a beszerzés is saját hatáskörben van. A kezdeti, viszonylag alacsony forgalom hamar megnövekedett, és a gyár a mai napig folyamatosan nyereségesen termel.
Az első termékcsoport - a nagy dízelmotoroknál használatos lemezbetétes kenőolajhűtők - gyártásának Németországból történő áthelyezése 1996-ban fejeződött be. Ezeket olyan világcégeknek szállítják, mint például a DaimlerChrysler, az Iveco, a Renault, a Scania. Európán kívül az Egyesült Államokba és Brazíliába is rendszeresen érkeznek alkatrészeik. A második termékcsoportot, a héjas kialakítású hőcserélőket elsősorban automata sebességváltók és retarderek olajának a hűtésére használják. Miután ezeket a termékeket még sehol sem gyártották korábban, vagyis nem termelésáthelyezés történt, ezért kiemelten kezelik.
Az alapanyag- és alkatrészbeszerzésben igyekeznek a magyar partnerek körét bővíteni, a rugalmasság és a költségcsökkentés érdekében. Az ügyvezető igazgató elmondta: a konszern folytatni szeretné európai terjeszkedését, ehhez nagyon komoly fejlesztő központot alakított ki a németországi Filderstadtban. Befejezés előtt áll például egy olyan szélcsatorna, amely akár egy pótkocsis kamion tesztelésére is alkalmas lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.