BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kormányválság több hallgatóval

Igencsak megdobta a közszolgálati rádiók hallgatottságát a kormányválság - derül ki a Szonda Ipsos - GfK Hungária legfrissebb, augusztusi adataiból. Az adókat mind a teljes lakosság, mind a 18-49 évesek körében többen választották, mint a korábbi év hasonló időszakában. A politikai változások Budapesten erősítették más beszélgetős adók és a hírrádió hallgatottságát is. A változás a fiatalabbak rádióhallgatásában is megnyilvánult, a 15-39 évesek is nagyobb számban fordultak a közszolgálati adók felé, mint előző hónapban. Módos Márton, az InfoRádió Kft. ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta: a Szonda Ipsos számai mellett telefonos rádióhallgatottsági szolgáltatásuk is jól jelzi a megnövekedett érdeklődést. Augusztusban 11 ezer hívásszámot regisztráltak, amely a szolgáltatás három hónapos működése során rekordot jelent. Módos Márton jelezte azt is, más korábbi időszakokban is, akár külföldi, akár hazai jelentősebb politikai történés esetén érezhető volt a hírérzékenység növekedése.

Szeptembertől alapvetően az iskolakezdésnek köszönhetően még tovább változik a rádiók hallgatottsága: a fiatalabb korosztály ugyanis jóval kevesebbet rádiózik napközben. Emiatt országosan és Budapesten is érdekes kép rajzolódhat ki a zenei adók között, melyeket az ifjabb generáció hallgat inkább - véli Horváth Réka, a Danubius Rádió marketingigazgatója.

2003 hasonló időszakához képest a 2004. június-augusztusi időszakban mind a kereskedelmi, mind a közszolgálati adók növelték valamelyest elérésüket a hirdetők számára legfontosabb korosztályban. A nyár tekintetében a Danubius szerepelt a legjobban. A piacvezető adó vonzotta a legtöbb a 18-49 éves korcsoportba tartozó hallgatót mind a három nyári hónapban. A Danubius Rádió heti elérése a 18-49 évesek körében 57,2 százalék, így 258 ezer fővel többen kíváncsiak műsorára, mint ahányan a második helyezett Sláger Rádiót választják. A fővárosban fogható adók közül a Sláger a leghallgatottabb a teljes lakosság körében és a 18-49 évesek között is. A 15-29 évesek körében a csak Budapesten fogató adók között viszont a Roxy Rádiót választják a legtöbben, korcsoport 36,1 százaléka volt kíváncsi adására a június, július, augusztus vonatkozásában. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.