Nyolcszázalékos növekedéssel 4,2 milliárd forintos árbevételre számít az idén a száraz (vízzel hígítandó) és üveges bébiételeket Hipp és Kecskeméti márkanév alatt forgalmazó hanságligeti Hipp Kft. A száz százalékig a német Hipp GmbH-hoz tartozó cég a magyar piac egyik meghatározó bébiételgyártója. Anyavállalatához hasonlóan jövőre leginkább a bionyersanyagok felhasználására összpontosít - tájékoztatta a Világgazdaságot Bódi Csaba gazdasági igazgató.

A közel 9,5 milliárd forintos forgalmú bébiételpiacon az ACNielsen piackutató adatai szerint tavaly a Hipp 21,2, a Kecskeméti márka 18,4 százalékkal részesedett. A csupán melegítést igénylő, üveges kiszerelésű bébiételek mellett a Hipp tejpótló tápszert és tejpépet is gyárt, a kereskedelmi márkák aránya ez utóbbinál húsz százalék körüli.

A Hipp Kft. tulajdonosai 1989 után döntöttek a németországi és ausztriai gyártóüzemek mellett a kelet-közép-európai terjeszkedésről, így egy magyarországi központ létrehozásáról. Hanságligeten 1994-ben kezdődött az építkezés, négy évvel később egy 2100 négyzetméteres közvámraktárat adtak át, majd 1999-ben kétezer négyzetméterrel bővítették a raktári, valamint a hűtőtároló-kapacitást. A hanságligeti üzem fő feladata a magyar piac mellett a kelet-közép-európai piacok, és a jelentős fejlődést mutató közel- és távol-keleti országok ellátása. A Hipp Kft. az általa gyártott termékmennyiség 75 százalékát 32 országba exportálja.

A német Hipp GmbH Magyarországon kívül Ausztriában és Horvátországban gyárt, a négy országban együtt közel ezer főt foglalkoztat. A német anyacég termelésének húsz százalékát exportálja, a legnagyobb menynyiségben Nagy-Britanniába, Francia-, Olasz- és Spanyolországba, Ausztriába és Svájcba. (ThG)