Növekedési pályán a Graboplast
A Graboplast Rt. eddigi legsikeresebb fél évét zárta az idén. Árbevétele - a 20 százalékos növekedésnek köszönhetően - elérte a 10 milliárd, üzemi eredménye pedig a 730 millió forintot. A cég lendülete nem tört meg a harmadik negyedévben sem, hiszen a július-szeptemberi időszak a lakásbelső-burkoló anyagok szezonja. Az első három negyedévi értékesítés nettó árbevétele 15,7 milliárd forint lett, míg az üzemi eredmény 1,25 milliárd forintra nőtt. A Graboplast, Jancsó Péter elnök-vezérigazgató szerint, olyan növekedési pályán van, amely az évtized végéig előreláthatólag 130-140 millió eurós árbevételű vállalkozássá emeli a céget. Az idén éves szinten 20 milliárdos bevételt várnak.
A Graboplast a legnagyobb növekedést Oroszországban, Ukrajnában és a FÁK-országokban mutathatja fel, míg az európai piacon stabil, enyhén növekvő eladást ért el. A tengerentúli piacokon folyamatos a növekedés, de a jövő nagy ígéretének Kínát tartja Jancsó Péter.
A cégnél tavaly meghirdetett stratégia szerint a cégnek minél előbb el kell érnie azt a méretet, amellyel versenyképes lehet az Európai Unióban. Az öt évre szóló stratégiában évi 100 millió eurós forgalmat tervez, úgy tűnik, e terv már 2007-ben megvalósulhat.
A társaságnál zajló kapacitásnövelés során megduplázzák a termelést. A három lépcsőből álló projekten belül 2004-ben a lakosság részére padlót gyártó Grabofloor Kft. tatabányai üzemében készült el az a gyártósor, melynek segítségével az eddigi évi 10 millió négyzetméter PVC-padló előállítása a kétszeresére nőtt. Az üzem így évi 20 millió négyzetméter padló gyártásával meghatározó szereplője lett európai lakosság részére gyártott padlók piacának. A társaság PVC-padló eladásai az idén 30 százalékkal nőttek a bázishoz képest.
Jövőre a parkettagyártás növelését tervezik a cégnél, 1,7 milliárd forint ráfordításból. A beruházást a kecskeméti Graboparkett Kft.-nél végzik el, ahol a mai 900 ezer négyzetméternyi termék előállítására képes gyár kapacitását évi 1,7 millióra növelik. A Graboplast e termékből is 30 százalékos forgalombővülést ért el 2004 első fél évében.
A beruházás harmadik szakaszában a speciális padlók (objekt, járműipari és sportpadlókat) előállítását bővítik. Ezt 2006-ra tervezik, de már az idén is növelték 50 százalékkal e termékek gyártókapacitását. A Grabo Kft. ezen kapacitása évi 2,5-3 millió négyzetméterről 2006-ban 5,5 millióra nő. A speciális padlók értékesítésében hihetetlen felfutás következett be, az elmúlt 5 évben ugyanis 300 százalékos volt a növekedés - mondja Jancsó Péter. Az elnök-vezérigazgató szerint már látszik, hogy gyorsan és jól kell bekapcsolódniuk a speciális padlók iránti kereslet robbanásszerű emelkedése kielégítésébe.


