Közép- vagy Kelet-Európában épülhet fel a világ legnagyobb gumiabroncsgyártójának számító japán Bridgestone új európai gyára - derül ki a Financial Times összeállításából. A társaság vezetése megvizsgálja a cég európai tevékenységét, amely várhatóan a termelés növekedését hozza majd magával. Tanulmány készül arról, mit és hol építsenek - nyilatkoz-ta Minekazu Fudzsimura, a Bridgestone Europe elnök-vezérigazgatója. Ha döntés születik a termelési kapacitás növeléséről, akkor az új üzemet Közép- vagy Kelet-Európában építik majd fel. A japán gumigyártó európai részlege 12,5 százalékkal részesedik a cég forgalmából, amely 2003-ban több mint 21 milliárd dollár volt. A Bridgestone Europe-nak jelenleg mintegy 10 ezer alkalmazottja és 5 gyára van, melyek közül három Spanyolországban, egy-egy pedig Francia- és Lengyelországban található. A kelet-európai olcsó munkaerő és a régió gyorsan fejlődő autópiaca korábban már arra ösztönözte a céget, hogy megduplázza lengyel gyára termelését.
A Bridgestone-nál egyre nagyobb figyelmet fordítanak a defektbiztos gumik fejlesztésére is, mivel úgy vélik, hamarosan széles körben elterjed ez a megoldás. Ezekkel az abroncsokkal a defektet követően akár több száz kilométert is lehet még autózni, igaz, lassabban mint előtte. Jövőre több, már eleve ilyen abroncsokkal szerelt autótípust hoznak forgalomba, így az új Mini, amelyhez a Pirelli és a Goodyear szállít abroncsokat, valamint a BMW új kisautója, amihez a Bridgestone adja majd a gumikat.
A defektek elleni küzdelem új útját választotta a Bridgestone egyik fő vetélytársa, a francia Michelin, amely levegő nélküli kereket fejleszt. A társaságnál a kereket és az abroncsot egyesítő megoldást dolgoztak ki, amit az angol wheel (kerék) és tyre (gumiabroncs) szavak összevonásával tweelnek neveztek el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.