Semmilyen üzleti kapcsolatban nem állok Csányi Sándorral, az OTP elnök-vezérigazgatójával, őt személyesen nem is ismerem - reagált a Világgazdaságnak a húsiparban elterjedt hírekre Jámbor János, a Herz Szalámigyár Rt. többségi tulajdonát megvásárló Formont Kft. ügyvezetője. Korábban számos ágazati vélemény fogalmazódott meg arról, hogy Jámbor János, illetve a Formont mögött valójában Csányi Sándor áll, aki a Délhús és a Pick megvételével egyébként is vezető pozíciót szerzett a hazai piacon (VG, 2005. május 3.). A Herzet nem más nevében, hanem a száz százalékban magyar tulajdonú cégeimre épített stratégia megvalósítása érdekében vásároltam meg - tette hozzá az ügyvezető.
A Formont április 13-án szerzett 60 százalékos tulajdont a Herzben, amelyet Albrecht Ottótól, a Cashline Értékpapír Rt. vezérigazgatójától vett meg. A társaság 40 százalékos tulajdonosa a szintén Jámbor-érdekeltségű Aventa 96 Kft. lett. A cégcsoport már korábban megvásárolt egy húsfeldolgozót a Nürnbergben, amellyel tavaly a helyi piacon mintegy 80 millió eurós (20 milliárd forintos) árbevételt ért el.
Már 1998 óta szerettünk volna húsfeldolgozót vásárolni Magyarországon, de eddig általában későn jutottunk a megfelelő információhoz - mondta Jámbor János. Hozzátette: nem elégszik meg a Herz Rt.-vel, további vásárlásokra készül. Ezzel kapcsolatban annyit közölt, hogy nem a Gyulai Húskombinát Rt.-t kívánja megvenni,. Úgy tudjuk, nem kizárt, hogy a Csányi-érdekeltségek mellett meghatározó szereppel bíró másik két cégkörből, a Mónos Péter vezette Carnextől vagy a Román Gyula irányította Debrecen-Hús csoporttól próbál venni húsipari vállalkozásokat.
Azért tervezünk újabb cégszerzéseket, mert európai méretekben gondolkodunk - állította az ügyvezető. Több vállalkozás közös fellépése ugyanis jelentősen növelheti a hatékonyságot mind a beszerzésben, mind az értékesítésben. A Formont átszervezésekkel és az eddigi egy helyett két műszakos termeléssel már rövid távon jelentősen növelni szeretné a Herz tavalyi, mintegy 9 milliárd forintos árbevételét is, így az az idén 10 milliárd, jövőre akár 12-13 milliárd lehet. Ezen belül várhatóan növekszik az export 30-35 százalékos mai részaránya, mivel újabb szállítási lehetőségek nyílhatnak Németországba, Ausztriába és Hollandiába, illetve a Formont megpróbál ukrán és orosz vevőket is szerezni. (HL)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.