BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Offenzívában a ruházati láncok

Európa vezető ruhakereskedő cégei új piacok meghódítására készülnek. A Benetton a Távol-Keleten, a Hennes & Mauritz és az Inditex pedig főként Európában növeli boltjainak számát. Magyarország nem számít kiemelt célterületeik közé.

Kétszázmillió eurós fejlesztésbe fog az idén a Benetton olasz ruházati lánc, hogy megerősítse helyét a világ élvonalában - jelentette be Luciano Benetton elnök. A cél, hogy jelenlegi üzleteik és kínálatuk felfrissítésével, átalakításával és újabb egységek megnyitásával megőrizzék versenyképességüket. Az elnök szerint a Benettonnak most elsősorban a kínai és az indiai jelenlétét kell erősítenie. Hogy mennyire fontos a keleti piac, azt az is jelzi, hogy a cég Alessandro Benetton személyében alelnököt nevezett ki, kifejezetten ennek a negyven bolttal induló terjeszkedésnek a levezénylésére.

A piacszerzésre szükség is van, ha az elmúlt időszak mérlegét nézzük. Az idei első negyedévben a forgalom 378 millió eurót tett ki, ez egy százalékon belüli visszaesést jelent. Az adózott eredmény ezzel szemben 17 százalékkal, 23 millió euróra apadt. A tavalyi év egészét illetően az 1686 millió eurós forgalom tízszázalékos csökkenést mutat 2003-hoz képest, ám a 123 milliós adózott eredmény 14 százalékos bővülést jelent. Az idei terven nem módosítottak közgyűlésükön a részvényesek, a bevételi terv 1,65 milliárd euró marad, ez minimális visszaesést jelent. A forgalomarányos nyereség viszont a tavalyi 7,3 százalékról várhatóan 6-ra zsugorodik. Mindez annak ellenére, hogy az év második felében már kezd beérni a Benetton- Barbie szövetség gyümölcse. Az olaszok ugyanis ötvendarabos kollekciót "öltenek" az ugyancsak gyengélkedő amerikai Mattel játékgyártó sikertermékére, azzal a nem titkolt céllal, hogy a gyermekeket is mielőbb megismertessék a Benetton márkanévvel. A Benetton Magyarországon jelenleg hat üzlettel van jelen, s nagyobb offenzívát egyelőre nem is tervez.

A svéd Hennes & Mauritz, Európa legnagyobb ruhakereskedő lánca is új divattervezőkkel, nevezetesen Stella McCartney-val és Elio Fioruccival szövetkezett, hogy fellendítse eladásait. Az angol sztárdizájner őszre készíti el női kollekcióját, míg Fiorucci költeményeivel már a nyáron találkozhatnak a boltokban. Tavaly Karl Lagerfeld kreációi tűntek fel a lánc kínálatában, amely úgy tűnik, hagyományteremtő szándékkal kér fel nagy neveket a tervezőmunkára. A H&M magyarországi megjelenését erre az évre időzíti.

A nálunk tavaly megtelepedett Zara ruházati lánc tulajdonosánál, a spanyol Inditex SA-nál vezérigazgató-váltás történt. Az eddigi vezért, Jose Maria Castellanót a Gauloises cigarettát gyártó Altadis első embere, Pablo Isla követi. Tőle várják, hogy az Inditex öt éven belül megduplázza bevételeit és üzleteinek számát, s utolérje nagy európai riválisát, a Hennes & Mauritzot - írja a Bloomberg. Az offenzíva első lépéseként az idén mintegy 350 új boltot nyitnak, főként Európában. A termelésüket Kínába kihelyező, s onnan a januári kereskedelmi korlátok feloldása után olcsón importáló svédekkel szemben az Inditex vezetői úgy nyilatkoztak, hogy nem bővítik ázsiai importjukat, mert "nincs idejük hónapokat várni arra, hogy a hajón beérkezzen a szállítmány".

A nyolc magyarországi egységet üzemeltető Marks & Spencernél az elnökváltás izgatja a kedélyeket: Paul Myners helyét Lord Burns veszi át jövő júliustól. Az ez év októbertől alelnökként működő Lord Burns jó választásnak tűnik - állítják az elemzők, akik az új elnöktől az elmúlt időszakban igencsak visszaesett forgalom fellendítését várják, ezt elsősorban az árak mérséklése révén lehet elérni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.