Sikeres csak akkor lehetsz, ha élvezed is, amit csinálsz - vallja Böröcz Joseph, a DHL Expressz Magyarország Kft. marketing- és kereskedelmi igazgatója. Joe - ahogy környezete szólítja - a munkában kitartó és következetes, menedzserként kemény és szigorú. Így jellemzi magát, ám hozzáteszi: ajtaja mindig, mindenki előtt nyitva áll. Úgy tartja, történjék bármi, a jó menedzser soha nem érezteti környezetével hangulati ingadozásait; nincs is annál szörnyűbb, mint amikor a vezető kergeti kétségbeesésbe a munkatársakat - véli.
Böröcz József 14 évesen, egymagában, kalandos körülmények között hagyta el Magyarországot. Édesapja Ausztriában várt rá, majd Németországon keresztül érkeztek meg az Egyesült Államokba. A középiskolát és az egyetemet már ott végezte, és munkába is Amerikában állt először. Egy esztendő után a Dél-afrikai Köztársaságban kapott lehetőséget. Később Új-Zélandon és Ausztrá-liában is új kihívások várták. Életének e szűk évtizede utazás a kultúrák között: bejárta egész Délkelet-Ázsiát és a csendes-óceáni térséget. Végül azonban úgy döntött, hogy családjával együtt visszaköltözik az Egyesült Államokba.
Először 1983-ban tért vissza szülőhazájába. Joe Borocz élete igazi sikertörténet, az Amerikában boldogulásukat nem csupán kereső, de meg is találó magyarok "prototípusa". A nagy fordulat az elmúlt két évben következett be: csillapíthatatlan honvágya miatt és lányai unszolására, akik a nyelvet és a kultúrát szerették volna megismerni, úgy határozott, hogy Magyarországra költözik. A DHL-lel még Amerikában vette fel a kapcsolatot, Budapestre már vezetőként érkezett.
Tavaly augusztusi érkezése óta óriási változást lát az általa vezetett szervezetnél. S hogy az eredményességének mi a titka? "Alkotni szeretek és a dolgokat jobbá tenni, ez az, ami hajt, s nem az anyagiak" - hangzik a válasza. A kijelentést igazolja az a tény, hogy a Magyarországra költözésről tudta, jelentős jövedelmi veszteséggel jár majd.
A DHL Magyarország marketing- és kereskedelmi igazgatója szerint a magyarok jóval műveltebbek, mint az amerikaiak, s ezt a tulajdonságot kamatoztatnunk kell. Még nagyobb előnyre tehetünk szert, ha nyelvtudásunk fejlesztésére több hangsúlyt fektetünk, hiszen ez a mai, fokozott versenyhelyzetben elengedhetetlen. Legmarkánsabb tulajdonságunknak a pesszimizmust tartja; mint fogalmaz: ahol az amerikai félig tele poharat lát, a magyar félig üreset.
Szemléletváltás kell ahhoz, hogy ez a szinte kódolt tulajdonság megváltozzon. Böröcz Joseph szerint a sikerességhez nélkülözhetetlen a higgadt tárgyalás és az a képesség, hogy azonnali, felelősségteljes döntéseket tudjunk hozni. A híres magyar temperamentumunk miatt erre jobban oda kellene figyelnünk, hiszen mindannyian arra törekszünk, hogy sikeresek, eredményesek legyünk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.