BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A sikerhez nem elég a tehetség

Nem elég a tehetség, belső tűz is kell ahhoz, hogy valaki alkotni tudjon - állítja Böröcz Joseph, a DHL Magyarország marketing- és kereskedelmi igazgatója. A magyar származású amerikai csúcsmenedzser több mint harminc év után települt vissza az óhazába.

Sikeres csak akkor lehetsz, ha élvezed is, amit csinálsz - vallja Böröcz Joseph, a DHL Expressz Magyarország Kft. marketing- és kereskedelmi igazgatója. Joe - ahogy környezete szólítja - a munkában kitartó és következetes, menedzserként kemény és szigorú. Így jellemzi magát, ám hozzáteszi: ajtaja mindig, mindenki előtt nyitva áll. Úgy tartja, történjék bármi, a jó menedzser soha nem érezteti környezetével hangulati ingadozásait; nincs is annál szörnyűbb, mint amikor a vezető kergeti kétségbeesésbe a munkatársakat - véli.

Böröcz József 14 évesen, egymagában, kalandos körülmények között hagyta el Magyarországot. Édesapja Ausztriában várt rá, majd Németországon keresztül érkeztek meg az Egyesült Államokba. A középiskolát és az egyetemet már ott végezte, és munkába is Amerikában állt először. Egy esztendő után a Dél-afrikai Köztársaságban kapott lehetőséget. Később Új-Zélandon és Ausztrá-liában is új kihívások várták. Életének e szűk évtizede utazás a kultúrák között: bejárta egész Délkelet-Ázsiát és a csendes-óceáni térséget. Végül azonban úgy döntött, hogy családjával együtt visszaköltözik az Egyesült Államokba.

Először 1983-ban tért vissza szülőhazájába. Joe Borocz élete igazi sikertörténet, az Amerikában boldogulásukat nem csupán kereső, de meg is találó magyarok "prototípusa". A nagy fordulat az elmúlt két évben következett be: csillapíthatatlan honvágya miatt és lányai unszolására, akik a nyelvet és a kultúrát szerették volna megismerni, úgy határozott, hogy Magyarországra költözik. A DHL-lel még Amerikában vette fel a kapcsolatot, Budapestre már vezetőként érkezett.

Tavaly augusztusi érkezése óta óriási változást lát az általa vezetett szervezetnél. S hogy az eredményességének mi a titka? "Alkotni szeretek és a dolgokat jobbá tenni, ez az, ami hajt, s nem az anyagiak" - hangzik a válasza. A kijelentést igazolja az a tény, hogy a Magyarországra költözésről tudta, jelentős jövedelmi veszteséggel jár majd.

A DHL Magyarország marketing- és kereskedelmi igazgatója szerint a magyarok jóval műveltebbek, mint az amerikaiak, s ezt a tulajdonságot kamatoztatnunk kell. Még nagyobb előnyre tehetünk szert, ha nyelvtudásunk fejlesztésére több hangsúlyt fektetünk, hiszen ez a mai, fokozott versenyhelyzetben elengedhetetlen. Legmarkánsabb tulajdonságunknak a pesszimizmust tartja; mint fogalmaz: ahol az amerikai félig tele poharat lát, a magyar félig üreset.

Szemléletváltás kell ahhoz, hogy ez a szinte kódolt tulajdonság megváltozzon. Böröcz Joseph szerint a sikerességhez nélkülözhetetlen a higgadt tárgyalás és az a képesség, hogy azonnali, felelősségteljes döntéseket tudjunk hozni. A híres magyar temperamentumunk miatt erre jobban oda kellene figyelnünk, hiszen mindannyian arra törekszünk, hogy sikeresek, eredményesek legyünk.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.