Hétfőn délelőtt a MÁV és a Stadler Bussnang aláírta a 30+30 elővárosi motorvonat szállítására és 30 éven keresztüli karbantartására vonatkozó mintegy százmilliárd forintos szerződést - mondta lapunknak Silvia Bär, a svájci vonatgyártó cég kommunikációs vezetője. A megállapodás megkötése azután vált lehetővé, hogy az ellen a közbeszerzési döntőbizottság nem emelt kifogást. Erre nyolc napja lett volna az 2005. augusztus 4-én kihirdetett döntését követően. A testületnél, mint ismert, a kanadai-német Bombardier emelt panaszt a versenyből történt kizárása és riválisa győzelme miatt.
A szerződéskötés nem jelenti feltétlenül azt, hogy lezárult a már három eredményhirdetést megért tender ügye. (Az előző kettőnél is a Stadlert hirdették ki győztesnek.) Kérdés ugyanis, mit hoz az ügyben a döntőbizottság augusztus 26-ára kiírt tárgyalása, amelyre a panaszos Bombardier jelenleg is készül - mondta lapunknak Dian József, a MÁV-Bombardier Kft. ügyvezetője.
Ezt tiszteletben tartja a MÁV is, ugyanis szállítási és karbantartási szerződései csak akkor lépnek hatályba, ha megszületik a beszerzés finanszírozására vonatkozó kontraktus is, s ha ezen időpontig a közbeszerzési döntőbizottság folyamatban lévő eljárásaiban nem minősíti a MÁV közbeszerzési eljárását és döntését jogsértőnek - derül ki közleményéből.
Ebben hangsúlyozza, hogy a szerződéses árban az induló ajánlatokhoz képest mintegy 40 milliárd forintos megtakarítást ért el, továbbá, hogy a Stadler vonata öszszességében mintegy 13 milliárd forinttal olcsóbb és korszerűbb is a riválisénál.
A motorvonattender elhúzódása miatt a jövő januárban már biztos nem érkeznek meg Magyarországra a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi és a tatabányai vonalon használandó járművek, a MÁV szerint erre március tájékán lehet számítani.
Peter Spuhler, a Stadler Bussnang tulajdonosa, elnök-vezérigazgatója nemrég közölte, hogy a MÁV-nak szánt, FLIRT (Fast Light Innovative Regional Train) motorvonatok karbantartására cége egy százszázalékos svájci tulajdonú leányvállalatot kíván létrehozni Pusztaszabolcson. (E célra a MÁV használaton kívüli teherkocsi-javító műhelyének területét vásárolja meg.) A 40 fővel induló üzem később részévé válhatna a Ganz Transelektró-val létrehozandó, esetleg többségi magyar tulajdonú vegyesvállalatnak, amelynek komoly szerepe lenne a Stadler és a Transelektro harmadik országokban való közös fellépésében.
A svájci csoport árbevétele 2004-ben 25 százalékkal, 556 millió svájci frankra (360 millió euróra) emelkedett. Az idén 500 millió frankos, azaz 324 millió eurós bevételt tervez, és 400 millió franknyi új megrendelést vár. Továbbra is a regionális, a gyorsvonatok és a villamosok piacára összpontosítanak. (BHL)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.