BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csányi és Demján megküzdhet a multikkal Ferihegyért

A várakozásoknak megfelelően az összes jelentős cég beadta nem kötelező érvényű ajánlatát az ÁPV Rt.-hez a Budapest Airport (BA) Rt. privatizációjának első fordulójában. Egyedül a brit Terra Firma nem juttatta el dokumentációját a tegnap délben lejárt határidőig. A vagyonkezelő várhatóan augusztus 25-én sorra kerülő igazgatósági ülésén dönt arról, hogy a kilenc jelölt közül kit enged a második fordulóba.

Az ÁPV nem mulasztotta el jelezni: az értékelési feltételeket úgy állította össze, hogy a második fordulóba csak a stratégiai, fejlesztési tervek, pénzügyi források megalapozottsága, az iparági tapasztalat, a munkavállalókkal kapcsolatos vállalások, a nemzetbiztonsági szempontok alapján legmegfelelőbb, kisszámú pályázó jusson tovább.

A kiválasztott cégek november 2-áig adhatják be jogilag kötelező érvényű ajánlataikat. Ha ez a menetrend nem módosul, akkor már az idén lezárhatják a tranzakciót, és a költségvetés legalább 180-200 milliárd forintnyi bevételhez jut.

A versenyzők között szerepel a Demján Sándor érdekeltségébe tartozó Euroinvest és Trigránit, az OTP, a Mol, valamint a velencei repülőteret üzemeltető társaság alkotta konzorcium, amelyet Demján korábban nemzeti tőketársaságnak nevezett a Világgazdaságnak nyilatkozva. A konzorciumnak meg kell küzdenie az Abertis Grouppal, a BAA-Wallisszel, a Copenhagen Airportsszal, a Ferrovial Aeropourtosszal, a Fraport-Deutsche Bankkal, a Hochtief Airporttal, a Macquarie-val és a Tav Tepe-Akfen-Vie Yatirim Yapim Ve Isletme Anonim Sirketivel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.