Több mint 40 milliárd dolláros üzlet reményében újabb és újabb beruházásokat jelentenek be Indiában a világ vezető mobiltechnológiai cégei és készülékgyártói. Mintegy 36 milliárd dollárt csak az ottani szolgáltatók szándékoznak elkölteni a következő három évben terjeszkedésre, hálózatuk fejlesztésére, és akkor még nem beszéltünk az előfizetők készülékvásárlásairól. A kormány előrejelzései szerint az említett időszakban megnégyszereződik az ügyfélszám, várhatóan eléri majd a 200 milliót.
A számok fényében nem véletlen, hogy a napokban két nagyszabású tervet is megszellőztettek a készülékpiac vezető cégei. A Nokia egy százfős globális hálózatüzemeltetési központot kíván felállítani az év végéig. A finn cég az indiai bázisról kívánja kiszolgálni az európai, közel-keleti és afrikai szolgáltató partnereit.
Az amerikai Motorola mobiltelefongyárat építene az országban, s a cégvezető, Ed Zander szerint nem titkoltan azért, hogy vezető pozícióba kerüljenek az ottani piacon. (Jelenleg a Nokia értékesíti a legtöbbet rádiótelefont Indiában.)
Az amerikai cégnek már 1991 óta komoly kutató-fejlesztő bázisa is működik Bangalore-ban, Hyderabadban és Delhiben, öszszesen háromezer főt foglalkoztatva. A fejlett országok technológiai cégei szívesen foglalkoztatnak indiai fejlesztőket, az amerikai mérnökök költségének hatodáért. Újabb lendületet adhat a piacnak a technológiai generációváltás. A délkelet-ázsiai országban 2006-ban indul el a videotelefonálást is lehetővé tévő 3G rendszer. A hálózatieszköz-gyártók számára is vonzó a piac: az Ericsson és a Nortel Networks már építi is ottani gyárát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.