BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vágtató nyugat-európai mobilpiac

Húsz százalékkal, 37,6 millióra nőtt a Nyugat-Európában értékesített mobiltelefonok száma a második negyedévben az előző év hasonló időszakához képest - derül ki az IDC piackutató cég tanulmányából. A növekedésben az alsóbb kategóriájú telefonok iránti nagy kereslet mellett komoly szerepet játszott a legújabb technológiai megoldásokat kínáló készülékek értékesítésének felfutása. A második negyedéves adatok tükrében az IDC az egész évre 11 százalék körüli növekedést vár az eladott készülékek számában 2004-hez képest annak ellenére, hogy az európai gazdaság összességében várhatóan gyengébb évet zár majd, ami a lakossági költéseket is visszafogja. A régi készülékek cseréje, illetve az a tény, hogy egyre inkább divatcikké válik a mobiltelefon, ellensúlyozzák a kedvezőtlen gazdasági hatásokat - vélik az IDC kutatói. Az éves szintű növekedéshez nagymértékben hozzájárulhat, hogy a második fél évben, különösen a karácsonyi időszak környékén várhatóan számos új modellt vezetnek majd be a piacra a gyártók.

A gyors technikai fejlődés ráadásul még rövidebbé teszi az egyes termékek életciklusát, még jobban lecsökkentve így az új telefonok vásárlása közötti időt - mondta el Geoff Blaber, az IDC elemzője. A mobiltelefonok iránti igényt fokozhatja, hogy az alapfunkciók mellett egyre több kiegészítő képességet építenek be a gyártók. A fényképezés mellett miniszámítógépként is használhatók a legújabb készülékek, illetve számos modell multimédiás szolgáltatásokat - film, tévéadás megtekintése, zenehallgatás - is nyújt. Az intelligens mobiltelefonokból a második negyedévben 2,7 milliót értékesítettek Nyugat-Európában, ez 140 százalékos növekedést jelent éves szinten.

A világ vezető mobiltelefon-gyártójának számító finn Nokia éves szinten közel 30 százalékkal, 13,1 millióra növelte nyugat-európai értékesítését, ezzel 35 százalékra növelte piaci részesedését, megerősítve vezető pozícióját. Kiugró növekedést ért el a dél-koreai Samsung, amely 113 százalékkal, 6 millióra növelte az eladott készülékei számát, ezzel a piac második számú szereplőjévé lépett elő. Drámaian csökkent ugyanakkor a német Siemens értékesítése, amely az egy évvel korábbihoz képest 49 százalékkal kevesebb, 2,4 millió mobiltelefont adott el Nyugat-Európában a második negyedévben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.