Egy internetes fórumon augusztus elején kétségbeesetten kért segítséget valaki, mert jelentkezett egy játékra, és egy hónapon át kapott kéretlen SMS-eket, amelyekért neki kellett fizetni darabonként ötszáz forintot - írja a Magyar Hírlap. A fiatalember egy játékra jelentkezett a Viva Tv-n. A 1786-os számon kellett válaszolni egy egyszerű kérdésre, s a hirdetés szerint egy Sony játékot lehetett nyerni a válasszal. Az egyszerű tévénéző valószínűleg fel sem figyelt a reklám alatt futó szövegre, hanem elhitte, hogy sorsolás útján esetleg ő is kijöhet győztesen. Pedig a lényeg a gyorsan végigfutó szövegben volt: "Kvíz több kérdéssel * 500 Ft/SMS (ÁFA-val) * előfizetéses szolgáltatás * 4 SMS/hét * leiratkozás a 1786-ra küldött STOP üzenettel * ügyfélszolgálat 328-XXXX." Persze ez első pillanatra teljes zagyvalék.

Miután a hirdetésből ügy lett - vagyis mind a mobilszolgáltatók, mind a hatóságok, valamint a tévétársaság, ahol a hirdetés futott, élénken érdeklődni kezdett -, a szolgáltatást végző Netsize Kft. leállította a spotot. Később azt a magyarázatot fűzte a társaság a történethez, hogy a hirdetést a holland székhelyű The Mobile Generation nevű cég tette közzé, ők csak technikai kapcsolatban állnak vele.

Az átverésgyanús ügyben a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség is vizsgálódik. Pillanatnyilag arra keresi a választ, hogy vajon milyen irányba terelhető egyáltalán az eset - mondta el a lapnak Kolozsi Sándor, a felügyelőség reklám és e-kereskedelmi osztályának vezetője. Szóba jöhet a pontatlan, hiányos tájékoztatás, de akár a fogyasztók megtévesztése is. Mindemellett a rendőrség szakvéleményét is várják az állítólagos reklámmal kapcsolatban: az eljárás egyszerű fogyasztóvédelmi ügy, vagy csalásnak is tekinthető.

A betelefonálós tévés játékok készítőit - ha külső cég, és nem a tévétársaság készíti - pillanatnyilag nem lehet szankcionálni. Se a fogyasztóvédők, se az ORTT, se a Szerencsejáték Felügyelet, de még a Gazdasági Versenyhivatal sem rendelkezik megfelelő hatósági jogkörrel. (Magyarhirlap.hu)