BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hipermarketben vagy online éri-e meg vásárolni? A Tesco is beszáll

A hipermarketekben a járulékos költségek miatt - üzemanyagköltség, spontán többletvásárlás, időfaktor - jóval többe kerülhet a családi bevásárlás, mint egy online kiskereskedelmi boltban - írja a Napi Gazdaság. Cserébe viszont megszagolhatjuk, megfoghatjuk a terméket, ami állítólag speciális magyar szokás. A G'''' Roby után a Tesco is beszállna a netes piacra, az Auchan azonban nem. Az élelmiszer-kiskereskedelemmel foglalkozó, magyar tulajdonú G' Roby bolthálózat 2000-ben indította útjára online boltját. A 26 főt foglalkoztató, 600 millió forint árbevételű G' Roby Netshop Kft. mintegy 12-13 százalékát adja a hat hagyományos boltból álló hálózat teljes árbevételének. A mára a legismertebb online kiskereskedelemi bolttá kinőtt G'Roby Online Shopnak 13 ezer regisztrált felhasználója van.

Szakértők szerint komoly versenyelőnyre tehet szert az a hipermarket, amely jelentős beruházással minél több vevő online elérhetőségét tűzi ki célul, még akkor is, ha az első 3-4 évben veszteségesen működteti a shopot, mivel a következő években óriási boom várható az online kereskedelem területén - nemcsak Magyarországon. Az amerikai Wal-Mart nemrég indította el komplex online shopját és a Tesco Plc. honlapja mára az egyik legsikeresebb internetes kereskedelmi szolgáltatássá nőtte ki magát Nagy-Britanniában. Franciaországban az Auchan is komoly bevételt realizál az online kereskedelmen keresztül.

Danks Emese, a Tesco Globál Áruházak Kft. szóvivője bejelentette, hogy a társaság Magyarországon hamarosan elindítja online kereskedelmi üzletágát. "Folyamatosan vizsgáljuk az online kereskedelem lehetőségeit a cég számára. A részletekről egyelőre korai lenne bármit mondani, de határozott tervünk, hogy előbb-utóbb elindítjuk az internetes üzletágunkat is" - mondta a szóvivő. Gillemot Katalin, az Auchan kommunikációs vezetője ugyanakkor határozottan állította: a francia cég egyelőre nem tervezi, hogy beszálljon az e-kereskedelembe Magyarországon. (Nol.hu)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.