BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jönnek a csehek! Kiharapnának egy szeletet a magyar online tortából

Cseh szereplővel bővül a hazai online kiskereskedelmi piac; az Internet Mall várhatóan októberben nyitja első magyar internetes áruházát. A társaság gyors növekedésre számít az idén várhatóan 18 milliárd forintos szegmensben. Az Internet Mall odahaza 18 online boltot üzemeltet.

Várhatóan októbertől kezdi meg működését a cseh Internet Mall online áruházlánc magyarországi részlege - tudta meg a Világgazdaság Csukás Lászlótól, az Internet Mall Hungary Kft. ügyvezető igazgatójától. A tervek szerint az első üzletben nagy fehérárut - mosógép, hűtőszekrény stb. - árusítanak majd, a későbbiekben pedig külön online boltokat nyitnak a video-, audio- és fotótermékek, illetve a számítógépek értékesítésére.

A társaság hazai internetes áruházaiban kizárólag magyar beszállítók termékeit árulják majd. Ezzel kapcsolatban folyamatosan tárgyalnak a lehetséges partnerekkel, és az eddigi tapasztalatok azt mutatják, nagy az érdeklődés a lehetőség iránt - mondta el lapunknak Csukás László.

Az Internet Mall a csehországi modellt követve Magyarországon is maga gondoskodik az online értékesítéssel járó logisztikai feladatokról. Budapesten a tervek szerint saját járművekkel, míg az ország egyéb területein egy komoly logisztikai hátterű partnerrel oldják meg a megvásárolt áruk eljuttatását a vevőkhöz. A társaság gyors növekedésre számít, és céljuk rövid időn belül a piacvezető pozíció megszerzése - tette hozzá az Internet Mall Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Az öt éve alakult, Csehországban jelenleg 18 online áruházat üzemeltető Internet Mall dinamikus terjeszkedésbe kezdett a régióban, tegnap nyílt meg szlovákiai internetes üzletük. A külföldi megjelenést az indokolta, hogy hazai piacán jelenleg már lassabban tud bővülni a tavaly mintegy 830 millió cseh koronás (6,97 milliárd forint) forgalmat elérő társaság, amelynél az idén nagyjából 8 milliárd forint körüli bevétellel számolnak.

A dinamikus növekedés ellenére a magyar internetes kiskereskedelem még nem érte el a nyugat-európai szintet; a piac egyelőre nem telített, és komoly lehetőségeket kínál az új belépőknek is. A GKI Gazdaságkutató Rt., a T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. adatai szerint tavaly 12 milliárd forintos forgalmat értek el a hazai online boltok, idei bevételük pedig 18 milliárd forint körül alakul majd.

Bár a hazai internetezők legaktívabb felhasználói szegmense nem az "árérzékeny" jövedelemkategóriájú társadalmi rétegből kerül ki, mégis az interneten keresztül elérhető jelentős árkedvezményekkel lehet nagymértékű növekedést elérni az online forgalomban - állítják a tanulmány szerzői.

A hazai online kiskereskedelem dinamikus fejlődését mutatja, hogy hamarosan bejegyzik első érdekképviseletüket, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesületet. A szervezet szeretné elérni, hogy Magyarországon megerősödjék az a szakmai, üzleti és jogszabályi környezet, amely segíti az elektronikus kereskedelem terjedését, erősíti a felhasználói bizalmat, és lehetővé teszi, hogy az érintett vállalkozások a törvényi szabályozást betartva kiaknázhassák az elektronikus kereskedelemben rejlő üzleti lehetőségeket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.