Jönnek a csehek! Kiharapnának egy szeletet a magyar online tortából
Várhatóan októbertől kezdi meg működését a cseh Internet Mall online áruházlánc magyarországi részlege - tudta meg a Világgazdaság Csukás Lászlótól, az Internet Mall Hungary Kft. ügyvezető igazgatójától. A tervek szerint az első üzletben nagy fehérárut - mosógép, hűtőszekrény stb. - árusítanak majd, a későbbiekben pedig külön online boltokat nyitnak a video-, audio- és fotótermékek, illetve a számítógépek értékesítésére.
A társaság hazai internetes áruházaiban kizárólag magyar beszállítók termékeit árulják majd. Ezzel kapcsolatban folyamatosan tárgyalnak a lehetséges partnerekkel, és az eddigi tapasztalatok azt mutatják, nagy az érdeklődés a lehetőség iránt - mondta el lapunknak Csukás László.
Az Internet Mall a csehországi modellt követve Magyarországon is maga gondoskodik az online értékesítéssel járó logisztikai feladatokról. Budapesten a tervek szerint saját járművekkel, míg az ország egyéb területein egy komoly logisztikai hátterű partnerrel oldják meg a megvásárolt áruk eljuttatását a vevőkhöz. A társaság gyors növekedésre számít, és céljuk rövid időn belül a piacvezető pozíció megszerzése - tette hozzá az Internet Mall Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Az öt éve alakult, Csehországban jelenleg 18 online áruházat üzemeltető Internet Mall dinamikus terjeszkedésbe kezdett a régióban, tegnap nyílt meg szlovákiai internetes üzletük. A külföldi megjelenést az indokolta, hogy hazai piacán jelenleg már lassabban tud bővülni a tavaly mintegy 830 millió cseh koronás (6,97 milliárd forint) forgalmat elérő társaság, amelynél az idén nagyjából 8 milliárd forint körüli bevétellel számolnak.
A dinamikus növekedés ellenére a magyar internetes kiskereskedelem még nem érte el a nyugat-európai szintet; a piac egyelőre nem telített, és komoly lehetőségeket kínál az új belépőknek is. A GKI Gazdaságkutató Rt., a T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. adatai szerint tavaly 12 milliárd forintos forgalmat értek el a hazai online boltok, idei bevételük pedig 18 milliárd forint körül alakul majd.
Bár a hazai internetezők legaktívabb felhasználói szegmense nem az "árérzékeny" jövedelemkategóriájú társadalmi rétegből kerül ki, mégis az interneten keresztül elérhető jelentős árkedvezményekkel lehet nagymértékű növekedést elérni az online forgalomban - állítják a tanulmány szerzői.
A hazai online kiskereskedelem dinamikus fejlődését mutatja, hogy hamarosan bejegyzik első érdekképviseletüket, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesületet. A szervezet szeretné elérni, hogy Magyarországon megerősödjék az a szakmai, üzleti és jogszabályi környezet, amely segíti az elektronikus kereskedelem terjedését, erősíti a felhasználói bizalmat, és lehetővé teszi, hogy az érintett vállalkozások a törvényi szabályozást betartva kiaknázhassák az elektronikus kereskedelemben rejlő üzleti lehetőségeket.


