Székely Balázs lett a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. (GTK) elnök-vezérigazgatója. A Transelektro csoport elnöke, Székely Péter egyik fiára bízott társaság egyúttal három divízióra bomlott, amely élén egy háromtagú igazgatóság áll. Balog Gábor irányítja a nehézvasúti járműüzletágat. Ez jelenleg a MÁV-nak szánt motorvonatok szállításában vesz részt, de később a járműveket gyártó svájci Stadlerrel indulni készül a balti államokban kiírandó elővárosi motorvonattendereken is. A Stadler decemberben megszülető magyarországi képviselete élén a GTK korábbi vezérigazgatója, Dunai Zoltán áll majd.
A második, a Bogárdi-Mészöly Loránd által vezetett GTK divízió feladata a járművek elektromos hajtásrendszereinek, valamint a hagyományos vasúti biztosítóberendezések gyártása. A harmadik, a közúti járműüzletág a városi tömegközlekedéshez tartozó eszközöket gyárt és újít fel. Ezért az üzletágért a lapunkat tájékoztató Vadnai Zoltán felel. E terület egyik most folyó fontos feladata a rigai közlekedési vállalattal kötött négyéves trolibusz-szállítási keretmegállapodás teljesítése. Az üzletág négyszer huszonöt járműre kapott megrendelést, ennek a második szakasza tart. A harmadik a jövő év első felére, a negyedik 2006 végére, 2007 elejére várható. Az üzletág hamarosan folytatja a BKV által várt negyvenöt troli gyártását is. Hatot már leszállítottak, most egy tíz járműből álló tétel van soron. Ezzel párhuzamosan folyik a Debrecen részére gyártott tizenegy önjáró trolibusz szállítása is. A trolik a volt Ikarus mátyásföldi telephelyén létrehozott ipari parkban készülnek. E járművek a fékezési energiát visszatáplálják a hálózatba, ilyet sem a régi szovjet, sem a mostani orosz trolik nem tudnak. Éppen ezért a GTK nem is tekinti azokat ezen piacán vetélytársnak. A korábbinál 35-40 százalékkal kevesebb energiát használ fel az a nyolcvan Tatra villamos is, amelyet a cég nemrég a BKV-nak újított fel. Az Alstommal társult GTK beszállítói feladatokat remél a folyamatban lévő metrótendereken is.
A GTK évről évre növekvő árbevétele mellett az új piacok megszerzésére irányuló nagyobb ráfordításai miatt csökkenő eredményt produkál.
Egy éve új értékesítési stratégia szerint dolgozik a másik Ganz Transelektro-egység, a villamossági rt. (GTV). A cég meghatározta hol, milyen módszerrel, mit akar eladni. Az eredmény már érezhető: előrelépés a marketingben, a kiállítási megjelenésben – ismertette lapunkkal Jaczkó László vezérigazgató.
A stratégia szerint a legnagyobb előrelépés a transzformátor-üzletágban van, e területen a Közel-Keleten erősítettek. A térségben hatalmas pénzekből óriási beruházások indultak. A társaság a közelmúltban jelentős megbízásokat kapott Kuvaitból és Bahreinből. Jelenleg két dubai projektről tárgyalnak, az egyik 5,5 millió, a másik 3,7 millió eurós. Az idén kezdődött az indonéziai megbízás teljesítése is, 1,5 milliárd forint értékben.
Lépésről lépésre Nyugat-Európában is javítja pozícióit a GTV, Izlandra például az idén 1,428 milliárd forintért szállított transzformátort. Hollandiába Európa legnagyobb szélerőművéhez adott egy 120 MVA-es transzformátort. Vissza akar kerülni az orosz piacra is, a napokban várnak értesítést egy rendelés közeli állapotba lévő, akár egymilliárd forintot is elérő megbízásról. A hazai transzformátorpiacon a vezető hely megőrzése a cél.
A másik fő üzletággal, amely szintén alállomásokat gyárt és értékesít a Közel-Keleten, valamint a Távol-Keleten (Thaiföldön és
Indonéziában) sikeres a GTV. Ugyanezen divízióban nemrég fejeződött be a korábbiaknál olcsóbb, egyszerűbb, kisebb helyen elférő és kevesebb karbantartást igénylő GIS kapcsolóberendezés kifejlesztése, tesztelése mintegy másfél milliárd forintból. A harmadik, a forgógépüzletág a malmokat, cementműveket célozta meg a szintén új, kétkalitkás motorjával. Leginkább ez az a terület, ahol a GTV számára fontos az együttműködések kialakítása a stratégiai partnerekkel. Ugyanakkor a cég egyre inkább kikerüli a közvetítő kereskedőket, s közvetlenül a felhasználótól szerez megbízást. Egyedül októberben 220 millió forintnyi megrendelést kapott így a forgógépüzletág. A cég szervizüzletága Magyarországon alállomások, villamos építmények kivitelezésében, szerelésében vesz részt.
Félidőben jár a GTV hároméves ésszerűsítési, stratégiai, technikai programja, s ennek eredményének a gazdasági mutatók jelentős változásában kell megnyilvánulnia. A fő cél a mielőbbi tartós nyereségessé válás, ehhez a megkezdett változásra újra és újra rá kell erősíteni. A cég az idén 16 milliárd forintos árbevételt vár, jövőre ennél számottevően nagyobbat az óriási közel-keleti megrendeléseknek köszönhetően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.