Kétség sem férhet hozzá, hogy a következő öt évben a kínai megrendelésekért fut majd versenyt a világ két nagy repülőgépgyártója, az Airbus és a Boeing. A helyi repülésügyi hatóság adatai szerint ugyanis októberben az egy évvel ezelőttihez képest 14,5 százalékkal nőtt az utasforgalom, elérve a 13,2 millió főt. A külföldi cégek túlsúlyával jellemzett légi teherszállítás teljesítménye gyengébb volt, a 269 ezer tonnás októberi teljesítmény csupán 8,5 százalékos pluszt takar.
Az állami tulajdonú nagy légitársaságok – Air China, Eastern Airlines és Southern Airlines – által uralt piacon ma még a belföldi utazások dominálnak: a helyi járatokat októberben 12 millióan vették igénybe, ez 15,4 százalékos előrelépést jelent. Ahhoz, hogy Kína tartani tudja ezt a fejlődési ütemet, a következő öt esztendőben évi legalább 100-150 utasszállítót kell menetrendbe állítani – írja az Új Kína hírügynökség online kiadása, hozzátéve: 2010-ben 1600 repülő szántja majd Kína egét, hétszázzal több a mostaninál.
Ennél is nagyobb tempóban nő a repülőterek száma. A polgári repülést a mai negyven helyett 187 légikikötő szolgálja majd. S hogy ne legyen totális káosz a légtérben, a légiirányításra is költeni fognak, csakúgy mint az elmúlt öt évben, amikor az ágazat 620 millió dollárt kapott a beruházásokra. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.