A karácsonyi bevásárlások ideje egyben a panaszoké is. Aki azt hiszi, hogy az egykor félt panaszkönyvvel orvosolhatja sérelmét, téved. Az ide írt sorok hivatalosan csak a boltvezetőig jutnak el. A legtöbb esetben így csak arra jó az egész, hogy a vevő levezesse a dühét - írja a Népszabadság. A panaszkönyv - hivatalos nevén a vásárlók könyve - meglétét a fogyasztóvédelmi hatóság és az önkormányzati ellenőrök egyaránt vizsgálják. Azt is ellenőrzik, jól látható helyen van-e kifüggesztve, tartanak-e hozzá tollat, amivel a panaszos beírhatja sérelmeit. Ezen túl azonban már csak azt vizsgálják, hogy történt-e valami a bejegyzések nyomán. Hogy mikor és minek kellene történnie, az a ködbe vész. A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség helyettes szóvivője, Siklósi Máté elmondta: már kikerült a törvényből a 30 napon belüli válaszadási kötelezettség. Ezt néhány kereskedő hajlamos úgy értelmezni, hogy szó nélkül hagyja a vevő észrevételeit. Ezt mindaddig büntetlenül teheti, amíg nem kap ellenőrzést, például az önkormányzattól. (Nol.hu)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.