BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szlovákiában a Hyundai Hysco

A Hyundai a jövőre felépülő szlovákiai acélművéből kívánja ellátni karosszérialemezzel a 2006 végén átadandó Kia-autógyárát. Ezzel csalódást okozott a térség azon acéltársaságainak, amelyek a nagyobb hozzáadott értékű, részben a járműipar által igényelt irányba tolnák el kínálatukat.

A dél-koreai Hyundai járműipari csoporthoz tartozó Hyundai Hysco jövőre a járműiparban használt acéllemezeket előállító gyárat akar létesíteni Szlovákiában. A beruházásra 30 millió vont (28 millió eurót) szán, s a gyárat számos high-tech berendezéssel látja majd el. A Hysco innen látja majd el a 2006 végétől működő, szintén a csoporthoz tartozó Kia Motors szlovákiai autógyárát karosszérialemezzel – idézi a Hyundai közleményét a Korea Times. Az építkezés februárban indul, ez első lemezek várhatóan novemberben hagyják el a gyártósort.

A Hysco mellett az anyacég más érdekeltségei is készülnek a szlovákiai autógyár kiszolgálására. A Hyundai Mobis járműalkatrészgyár már közölte, hogy rövidesen letelepszik északi szomszédunknál, s nemrég még a Hankook gumiabroncsgyár is a szlovákiai lehetőségeket méricskélte. Igaz, utóbbi végül úgy döntött, Magyarországon létesít gyárat.

A Hyundai önellátásra törekvése mindenesetre kellemetlenül érinti a térség azon acélgyártóit, amelyek épp a járműipar által igényelt minőségi termékek piacán igyekeznek terjeszkedni.

A Hysco otthon is ünnepel: a Suchonban működő gyárában – hatvankét havi működés után – elkészült az ötmilliomodik tonna hidegen hengerelt lemez. Ennek az előállítása a szakmában az egyik leginkább bonyolult és igényes technológia – mutat rá a koreai lap. A Hysco igyekszik lépést tartani a helyi autógyártás évi tízszázalékos bővülésével. Újfajta, az eddigieknél finomabb szemcsézésű lemezek kifejlesztésén, illetve korszerűbb előállítási technológiákon is dolgozik. A Hyscónak Pekingben és az amerikai Alabamában is van már acélgyára, mindkét egység a helyi Hyundai-gyártás keze alá dolgozik.

Az osztrák Voestalpine Stahl lengyelországi leányvállalata, a Voestalpine SSC Polska megkapta az engedélyt ahhoz, hogy üzemet létesítsen a katowicei különleges gazdasági övezetben. Egy kezdetben 37 fős, de 80 fősre bővítendő fémmegmunkáló egységet épít, 19,5 millió euróból. A gyár az építő-, a fehéráru- és az autóipar számára állít majd elő acéltermékeket. A FIAT-tól Tychy városában bérelt négyhektáros területen már e hónapban megkezdődik, s 2007 márciusában már be is fejeződik az építkezés. Ez lesz az osztrák cég első üzeme lengyel földön, s a harmadik cég, amelyet ott bejegyez. A Voestalpine Polska Krakkóban kereskedik az anyacég termékeivel, a Voestalpine Stahlhandel Polska pedig Gliwicében – írja a Puls Biznesu.

Új partnert keres 12 milliárd dolláros indiai beruházásához a világ ötödik legnagyobb acélgyártója, a Posco, miután eddigi társa, az ausztrál BHP Billiton visszalépett a tervtől – jelenti a Bloomberg. Az Orissa tartományban indítandó vas- és acélipari projekthez a Posco két helyi céget szeretne megnyerni. Az egyik India legnagyobb acélgyártója és -exportőre, a National Mineral Development Corp., a másik az Orissa Mining Corp. Előbbi társaság tavaly 21 millió tonna vasércet hozott a felszínre három bányájából. A Posco, a Mittal Steel Co. és más nagy acéltársaságok is igyekeznek új nyersanyagforrásokhoz hozzájutni.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.