BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szlovákiában a Hyundai Hysco

A Hyundai a jövőre felépülő szlovákiai acélművéből kívánja ellátni karosszérialemezzel a 2006 végén átadandó Kia-autógyárát. Ezzel csalódást okozott a térség azon acéltársaságainak, amelyek a nagyobb hozzáadott értékű, részben a járműipar által igényelt irányba tolnák el kínálatukat.

A dél-koreai Hyundai járműipari csoporthoz tartozó Hyundai Hysco jövőre a járműiparban használt acéllemezeket előállító gyárat akar létesíteni Szlovákiában. A beruházásra 30 millió vont (28 millió eurót) szán, s a gyárat számos high-tech berendezéssel látja majd el. A Hysco innen látja majd el a 2006 végétől működő, szintén a csoporthoz tartozó Kia Motors szlovákiai autógyárát karosszérialemezzel – idézi a Hyundai közleményét a Korea Times. Az építkezés februárban indul, ez első lemezek várhatóan novemberben hagyják el a gyártósort.

A Hysco mellett az anyacég más érdekeltségei is készülnek a szlovákiai autógyár kiszolgálására. A Hyundai Mobis járműalkatrészgyár már közölte, hogy rövidesen letelepszik északi szomszédunknál, s nemrég még a Hankook gumiabroncsgyár is a szlovákiai lehetőségeket méricskélte. Igaz, utóbbi végül úgy döntött, Magyarországon létesít gyárat.

A Hyundai önellátásra törekvése mindenesetre kellemetlenül érinti a térség azon acélgyártóit, amelyek épp a járműipar által igényelt minőségi termékek piacán igyekeznek terjeszkedni.

A Hysco otthon is ünnepel: a Suchonban működő gyárában – hatvankét havi működés után – elkészült az ötmilliomodik tonna hidegen hengerelt lemez. Ennek az előállítása a szakmában az egyik leginkább bonyolult és igényes technológia – mutat rá a koreai lap. A Hysco igyekszik lépést tartani a helyi autógyártás évi tízszázalékos bővülésével. Újfajta, az eddigieknél finomabb szemcsézésű lemezek kifejlesztésén, illetve korszerűbb előállítási technológiákon is dolgozik. A Hyscónak Pekingben és az amerikai Alabamában is van már acélgyára, mindkét egység a helyi Hyundai-gyártás keze alá dolgozik.

Az osztrák Voestalpine Stahl lengyelországi leányvállalata, a Voestalpine SSC Polska megkapta az engedélyt ahhoz, hogy üzemet létesítsen a katowicei különleges gazdasági övezetben. Egy kezdetben 37 fős, de 80 fősre bővítendő fémmegmunkáló egységet épít, 19,5 millió euróból. A gyár az építő-, a fehéráru- és az autóipar számára állít majd elő acéltermékeket. A FIAT-tól Tychy városában bérelt négyhektáros területen már e hónapban megkezdődik, s 2007 márciusában már be is fejeződik az építkezés. Ez lesz az osztrák cég első üzeme lengyel földön, s a harmadik cég, amelyet ott bejegyez. A Voestalpine Polska Krakkóban kereskedik az anyacég termékeivel, a Voestalpine Stahlhandel Polska pedig Gliwicében – írja a Puls Biznesu.

Új partnert keres 12 milliárd dolláros indiai beruházásához a világ ötödik legnagyobb acélgyártója, a Posco, miután eddigi társa, az ausztrál BHP Billiton visszalépett a tervtől – jelenti a Bloomberg. Az Orissa tartományban indítandó vas- és acélipari projekthez a Posco két helyi céget szeretne megnyerni. Az egyik India legnagyobb acélgyártója és -exportőre, a National Mineral Development Corp., a másik az Orissa Mining Corp. Előbbi társaság tavaly 21 millió tonna vasércet hozott a felszínre három bányájából. A Posco, a Mittal Steel Co. és más nagy acéltársaságok is igyekeznek új nyersanyagforrásokhoz hozzájutni.


Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.