BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egymás torkának estek a hipermarketláncok

Franciaországban több hipermarket úgy döntött, hogy csökkenti a világmárkák részarányát a kínálatában, és a helyüket saját márkás termékekkel tölti fel. Az elemzők szerint Magyarországon ez közgazdasági nonszensz lenne, de tény, hogy a saját márkás termékek szerepe tovább nő a hazai kiskereskedelemben - írja a Napi Gazdaság. Egymás torkának estek a hipermarketláncok és a nagy nemzetközi márkagyártók Franciaországban - fogalmaz a lap. Több kereskedelmi hálózat jelentős árcsökkentéssel indította az évet, miközben a gyártók nagyjából 5 százalékos áremelést szerettek volna. Ezek után több lánc, így a világ második legnagyobbjának számító Carrefour, vagy az Intermarché, az Auchan és a Casino átlagosan 10 százalékkal csökkenti kínálatában a nemzetközi márkák jelenlétét. A szortimentvágás jelenleg is tart – a Le Figaro szerint – olyan márkákat érinthet a dolog, mint a Henkel, a Reckitt-Benckiser vagy a Colgate-Palmolive. Nagy kérdés, hogy a saját márkák kiválthatják-e a gyártói márkákat. Magyarországon az ilyen termékek forgalma már meghaladja a 100 milliárd forintot, minden ötödik eladott napi fogyasztási cikk saját márkás. (Napi.hu)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.