Franciaországban több hipermarket úgy döntött, hogy csökkenti a világmárkák részarányát a kínálatában, és a helyüket saját márkás termékekkel tölti fel. Az elemzők szerint Magyarországon ez közgazdasági nonszensz lenne, de tény, hogy a saját márkás termékek szerepe tovább nő a hazai kiskereskedelemben - írja a Napi Gazdaság. Egymás torkának estek a hipermarketláncok és a nagy nemzetközi márkagyártók Franciaországban - fogalmaz a lap. Több kereskedelmi hálózat jelentős árcsökkentéssel indította az évet, miközben a gyártók nagyjából 5 százalékos áremelést szerettek volna. Ezek után több lánc, így a világ második legnagyobbjának számító Carrefour, vagy az Intermarché, az Auchan és a Casino átlagosan 10 százalékkal csökkenti kínálatában a nemzetközi márkák jelenlétét. A szortimentvágás jelenleg is tart – a Le Figaro szerint – olyan márkákat érinthet a dolog, mint a Henkel, a Reckitt-Benckiser vagy a Colgate-Palmolive. Nagy kérdés, hogy a saját márkák kiválthatják-e a gyártói márkákat. Magyarországon az ilyen termékek forgalma már meghaladja a 100 milliárd forintot, minden ötödik eladott napi fogyasztási cikk saját márkás. (Napi.hu)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.