A Coca-Cola Magyarország forgalmának kevesebb mint egy százaléka származik az általános és középiskolai büfékből, így a kínálatukra vonatkozó – tegnap életbe lépett – ajánlás nem lesz számottevő hatással a forgalomra – közölte érdeklődésünkre Karvalics Attila, a cég közkapcsolati és kommunikációs igazgatója. A rendelet a büfék választékának átalakítását célozza annak érdekében, hogy a gyermekek táplálkozásában előtérbe kerüljenek a magasabb tápértékű termékek. Becslések szerint a hazai kiskereskedelmi élelmiszer-forgalom mindössze 2 ezrelékét adják az iskolai büfék, ez mintegy 4 mil-
liárd forintot jelent – tette hozzá Karvalics Attila. A lakosság energiabeviteléből a szénsavas üdítők 3-4 százalékban részesülnek. Komolyabb problémát jelent a mozgáshiány, az ülőfoglalatosságok, mint a tévézés, internetezés, ez egyre több idejét tölti ki a gyerekeknek is.
Az európai üdítőipari szövetség egyébként már korábban az önkorlátozás mellett döntött a kommunikációt és az iskolai jelenlétet tekintve. A Coca-Cola ehhez tartja magát, Magyarországon sem promotálja termékeit az általános iskolákban. Ha az adott büfé kéri, akkor természetesen – jogszabályi kötelezettségük miatt – ellátják termékeikkel, de célzott reklámokkal nem törekednek az iskolai forgalmuk növelésére – közölte Karvalics Attila. (VG)
Nem készült TILTÓ lista, csupán étel- és italkínálati ajánlást állított össze az iskolai büfék számára az Országos Élelmiszertudományi Intézet – mondta a Világgazdaságnak Kökény Mihály népegészségügyi kormánymegbízott. A rendeletekkel azt kívánják elérni, hogy ezentúl több zöldség és gyümölcs, ásványvíz és rostos üdítő kerüljön a büfék polcaira, s mellőzzék a hizlaló csokikat, szendvicseket és a cukros, szénsavas üdítőket. Ám arról, hogy ez megtörténik-e, a szülői munkaközösségek és a tanári kar dönt. A kormánymegbízott reméli: meggyőzi majd a felnőtteket az egészséges táplálkozás fontosságáról a sok elhízott és magas vérnyomásban szenvedő gyermek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.