BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elégedettek a webkereskedők

Netkereskedelem. Közel 20 százalékkal, 2,28 milliárd dollárra nőtt az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest a világ legnagyobb internetes áruháza, az Amazon bevétele – derül ki a cég közleményéből. A cég nyeresége ugyanakkor a 2005. első negyedévi 78-ról 51 millió dollárra csökkent. A profitcsökkenés hátterében az áll, hogy az elmúlt időszakban az Amazon sokat költött kiegészítő, a vevői igényeknek még jobban megfelelő szolgáltatásokra. Ezek közé tartozik a forgalombővülésben nagy szerepet játszó Amazon Prime program, amelynek lényege, hogy évi 79 dolláros előfizetési díj fejében az internetes áruház két napon belül ingyenes házhoz szállítást kínál. Az Amazon 2006-ra 9,95– 10,5 milliárd dollár közötti bevételt tervez, ami 17–24 százalék közötti növekedést jelentene.

A legnagyobb magyar webáruházak beszámolói alapján az idén is legalább 30-40 százalék körüli forgalomnövekedésre lehet számítani a hazai online kiskereskedelemben, amely a 2004-es 12 milliárd után tavaly elérte a 18 milliárdos szintet a GKI Gazdaságkutató Rt., a T-Mobile és a Sun közös előrejelzése szerint. Ezt alátámasztják az első negyedéves adatok is.

Az első három hónapban az egy évvel korábbihoz képest 2,7-szeresére nőtt a tavaly az év internetes kereskedőjének választott Bookline webes könyváruház forgalma, az egész évre pedig a tavalyi 600 millió után 1,5 milliárd forintos forgalmat várnak – mondta el Márffy György, a Bookline.hu Internetes Kereskedelmi Rt. elnöke. Gyors növekedést vár ebben az évben a hazai online könyvértékesítésben a cég vezetője, ennek köszönhetően a teljes, mintegy 60 milliárd forintos magyar könyvpiacon akár öt százalék körüli részesedést is elérhetnek. Ez a szint már megegyezik a fejlett európai országokban tapasztalhatóval. A jövő évtől azonban várhatóan lassul az online értékesítés növekedésének üteme, ezért a Bookline-nál a portfólióbővítés mellett döntöttek. A cég egy hónapon belül megkezdi a DVD-forgalmazást, valamint a közeljövőben fotó- és műszaki cikkek árusításával is bővítik tevékenységüket. A tervek között szerepel a nagykereskedelmi könyvértékesítés elindítása, ez néhány hónapon belül várható, valamint az év második felétől a házhoz szállítást bevezetik Szlovákiában is. A Bookline egyike azon cégeknek, amelyek tavaly pályázaton támogatást kaptak a tőzsdére lépéshez. A vállalat papírjai várhatóan júliustól forognak majd a Budapesti Értéktőzsdén.

Kedvező tapasztalatokról számolt be az első negyedévre vonatkozóan Nagy Sándor, a G’Roby Netshop Kft. ügyvezető igazgatója is. A társaság forgalma az egy évvel korábbihoz képest 42 százalékkal nőtt. A bevételét tavaly 2004-hez képest 40 százalékkal, 700 millió forintra növelő cégnél az idén 850-900 milliós forgalommal számolnak. A növekvő igények minél jobb kiszolgálása érdekében a G’Roby több tízmillió forintos beruházással tovább bővíti raktárbázisát a második negyedévben, s ezzel javul a házhoz szállítás színvonala. Az online forgalom felfutásában nagy szerepet játszik, hogy kezd megszilárdulni a vásárlói bizalom az internetes csatorna iránt – véli Nagy Sándor. A hagyományos üzlethálózatot is üzemeltető G’Roby teljes forgalmából az internetes értékesítés tavaly már 12-14 százalékkal részesedett.

Jó eredménnyel zárta az első negyedévet az egyik legrégebbi hazai netáruház, az eBolt is, amely 2005 hasonló időszakához képest 36 százalékkal növelte forgalmát – közölte Mecséri Ildikó, az eBolt Kft. kereskedelmi és minőségirányítási vezetője. A tavaly 672 millió forintos forgalmat elérő cégnél az idén 800 millió forint körüli bevétellel számolnak. A cég a közelmúltban költözött be új, 1100 négyzetméteres telephelyére, amelyet több százmillió forintos beruházással alakítottak ki. A tervek között szerepel, hogy a következő hónapokban megkezdik a műszaki cikkek importját a Távol-Keletről, mivel ezek nagykereskedelmi értékesítésével is szeretnének foglalkozni.

Jövő kedden indítja el két új – audio- és videotermékeket forgalmazó – webáruházát az Internet Mall Hungary Kft. – tudtuk meg Csukás Lászlótól, a társaság ügyvezető igazgatójától. A cseh Internet Mall hazai leányvállalata decemberben nyitotta meg első internetes boltját, amelyben háztartási nagy- és kisgépeket értékesítenek. Az Internet Mall első hazai boltjának érdekessége, hogy csak magyarországi beszállítóktól beszerzett termékeket forgalmaz. A cégnél jelenleg egy sport- és outdoorfelszereléseket forgalmazó netáruház megnyitásán dolgoznak. A tervek között szerepel a közeljövőben egy szélesebb körű online marketingkampány elindítása is, és a hazai beszállítók kedvező visszajelzései alapján Csukás László elképzelhetőnek tartja, hogy többel közülük közös reklámhadjáratba kezdenek. KZ

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.