Elégedettek a webkereskedők
A legnagyobb magyar webáruházak beszámolói alapján az idén is legalább 30-40 százalék körüli forgalomnövekedésre lehet számítani a hazai online kiskereskedelemben, amely a 2004-es 12 milliárd után tavaly elérte a 18 milliárdos szintet a GKI Gazdaságkutató Rt., a T-Mobile és a Sun közös előrejelzése szerint. Ezt alátámasztják az első negyedéves adatok is.
Az első három hónapban az egy évvel korábbihoz képest 2,7-szeresére nőtt a tavaly az év internetes kereskedőjének választott Bookline webes könyváruház forgalma, az egész évre pedig a tavalyi 600 millió után 1,5 milliárd forintos forgalmat várnak – mondta el Márffy György, a Bookline.hu Internetes Kereskedelmi Rt. elnöke. Gyors növekedést vár ebben az évben a hazai online könyvértékesítésben a cég vezetője, ennek köszönhetően a teljes, mintegy 60 milliárd forintos magyar könyvpiacon akár öt százalék körüli részesedést is elérhetnek. Ez a szint már megegyezik a fejlett európai országokban tapasztalhatóval. A jövő évtől azonban várhatóan lassul az online értékesítés növekedésének üteme, ezért a Bookline-nál a portfólióbővítés mellett döntöttek. A cég egy hónapon belül megkezdi a DVD-forgalmazást, valamint a közeljövőben fotó- és műszaki cikkek árusításával is bővítik tevékenységüket. A tervek között szerepel a nagykereskedelmi könyvértékesítés elindítása, ez néhány hónapon belül várható, valamint az év második felétől a házhoz szállítást bevezetik Szlovákiában is. A Bookline egyike azon cégeknek, amelyek tavaly pályázaton támogatást kaptak a tőzsdére lépéshez. A vállalat papírjai várhatóan júliustól forognak majd a Budapesti Értéktőzsdén.
Kedvező tapasztalatokról számolt be az első negyedévre vonatkozóan Nagy Sándor, a G’Roby Netshop Kft. ügyvezető igazgatója is. A társaság forgalma az egy évvel korábbihoz képest 42 százalékkal nőtt. A bevételét tavaly 2004-hez képest 40 százalékkal, 700 millió forintra növelő cégnél az idén 850-900 milliós forgalommal számolnak. A növekvő igények minél jobb kiszolgálása érdekében a G’Roby több tízmillió forintos beruházással tovább bővíti raktárbázisát a második negyedévben, s ezzel javul a házhoz szállítás színvonala. Az online forgalom felfutásában nagy szerepet játszik, hogy kezd megszilárdulni a vásárlói bizalom az internetes csatorna iránt – véli Nagy Sándor. A hagyományos üzlethálózatot is üzemeltető G’Roby teljes forgalmából az internetes értékesítés tavaly már 12-14 százalékkal részesedett.
Jó eredménnyel zárta az első negyedévet az egyik legrégebbi hazai netáruház, az eBolt is, amely 2005 hasonló időszakához képest 36 százalékkal növelte forgalmát – közölte Mecséri Ildikó, az eBolt Kft. kereskedelmi és minőségirányítási vezetője. A tavaly 672 millió forintos forgalmat elérő cégnél az idén 800 millió forint körüli bevétellel számolnak. A cég a közelmúltban költözött be új, 1100 négyzetméteres telephelyére, amelyet több százmillió forintos beruházással alakítottak ki. A tervek között szerepel, hogy a következő hónapokban megkezdik a műszaki cikkek importját a Távol-Keletről, mivel ezek nagykereskedelmi értékesítésével is szeretnének foglalkozni.
Jövő kedden indítja el két új – audio- és videotermékeket forgalmazó – webáruházát az Internet Mall Hungary Kft. – tudtuk meg Csukás Lászlótól, a társaság ügyvezető igazgatójától. A cseh Internet Mall hazai leányvállalata decemberben nyitotta meg első internetes boltját, amelyben háztartási nagy- és kisgépeket értékesítenek. Az Internet Mall első hazai boltjának érdekessége, hogy csak magyarországi beszállítóktól beszerzett termékeket forgalmaz. A cégnél jelenleg egy sport- és outdoorfelszereléseket forgalmazó netáruház megnyitásán dolgoznak. A tervek között szerepel a közeljövőben egy szélesebb körű online marketingkampány elindítása is, és a hazai beszállítók kedvező visszajelzései alapján Csukás László elképzelhetőnek tartja, hogy többel közülük közös reklámhadjáratba kezdenek. KZ


