A British Airways, az American Airlines, az ausztrál Qantas és a hongkongi Cathay Pacific vezette szövetséghez jövőre csatlakozni készül a Malév, a Japan Airlines és a Royal Jordanian. A Financial Times szerint ez az új tagok számítógépes rendszereinek integrálása miatt az információtechnológiai költségek meredek emelkedésével fog járni. A londoni napilap szerint a Oneworld más lehetséges tagokkal is tárgyal; elsősorban Kínában és Indiában terjeszkedne, de szélesítené jelenlétét Latin-Amerikában is.
A tagjelöltek között van a China Eastern és a Mexicana. A szövetség számára kedvező fejleményeket ugyanakkor beárnyékolja, hogy a magas költségek miatt kiszáll az Aer Lingus ír nemzeti légitársaság.
A lépés válasz arra, hogy egyre nagyobb a különbség a tömörülést alkotó hálózati légitársaságok stratégiája és az Aer Lingus olcsó jegyárakra, „két pont közötti” járatokra alapozódó üzleti modellje között – érvelt a cég. A szigetországi vállalatot emellett a légiszövetség tagsági követelményeinek egyre nagyobb betartási költségei is terhelik, ahogy a szövetség gyorsan bővül.
Az Aer Lingus hat évvel ezelőtt lépett be, amikor még teljes szolgáltatást nyújtó légitársaság volt, erős hangsúllyal az üzleti utazói szegmensen és a csatlakozó forgalmon. A légi-közlekedési ágazat válságának 2001-es mélypontja óta azonban alacsony költségű légitársasággá alakította át magát, átvéve az olcsó jegyes cégek üzleti modelljének sok elemét. Dermot Mannion, az Aer Lingus vezérigazgatója azt mondta a lapnak, hogy a szövetségi tagság az elmúlt időszakban „elkerülhetetlen módon” veszített fontosságából a cég számára.
Az új tagokkal a Oneworld utaskapacitása ötödével fog bővülni, ezáltal a globális légi-közlekedési iparági részesedését mintegy 20 százalékra tudja növelni a szövetség. Az új tagokkal a Oneworld 2250 repülőgépből álló flottája naponta több mint 9200 felszállást lesz képes végrehajtani (majdnem 15 százalékkal többet, mint ma), és mintegy 320 millió utast fog szállítani évente. Az új tagok a csoport éves összárbevételét a harmadával, 86 milliárd amerikai dollárra növelik.
A Malévnek már négy jelenlegi oneworldös légitársasággal van IET-kapcsolata – ez év január óta a British Airwaysszel, február óta az American Airlinesszal, valamint áprilistól a Cathay Pacifickel és a LAN-nal.
Várhatóan hamarosan létrejön az összeköttetés az Iberiával, a Qantasszal, a Finnairrel, a többi légitársasággal pedig még a 2007. év eleji teljes csatlakozásuk előtt.
A Malévnek már négy jelenlegi oneworldös légitársasággal van IET-kapcsolata – ez év január óta a British Airwaysszel, február óta az American Airlinesszal, valamint áprilistól a Cathay Pacifickel és a LAN-nal.
Várhatóan hamarosan létrejön az összeköttetés az Iberiával, a Qantasszal, a Finnairrel, a többi légitársasággal pedig még a 2007. év eleji teljes csatlakozásuk előtt.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.