Bár én szívesen venném, egyelőre sem pályakezdőket, sem egyetemista vagy főiskolás gyakornokokat nem foglalkoztatunk a vállalatnál, mivel a feladatok jellege komoly szakmai tapasztalatot igényel – mondta el lapunk érdeklődésére Zimonyi Mária, a 60 fővel dolgozó Futureal cégcsoport humánerőforrás-igazgatója. Hozzátette: a többéves szakmai jártasság mellett minden állásra jelentkezőnél alapkövetelmény a nyelvtudás, a rugalmasság, készség a csapatmunkára, valamint a céghez való hűség. A legtöbb esetben két módon toborozzák a munkaerőt: egyrészt saját internetes weboldalukon keresztül, másrészt olyan fejvadász cég segítségével, ahol már jól ismerik a Futureal munkaerőre vonatkozó igényeit. A társaság által meghatározott követelmények szerint a tanácsadó elvégzi a jelentkezők előszűrését, kiválaszt néhány jelöltet, velük interjút készít, és az önéletrajzukat, valamint motivációs levelüket átküldi a vállalathoz. Így a személyes találkozókon már csak azokkal találkoznak, akik feltehetőleg a leginkább beleillenek a vállalati kultúrába, légkörbe. Ennek során kiderül, hogy az illető mennyire nyitott, milyen a kommunikációs készsége, mennyire képes a csapatmunkára, megvannak-e azon tulajdonságai, amelyek az adott pozícióhoz elengedhetetlenek.
Attól függően, hogy a vállalati struktúra mely szintjére keresnek embert, más-más lehet az interjú menete. Ha felső vagy középvezetői poszt betöltéséről van szó, több találkozásra és alaposabb ismerkedésre lehet szükség. Általában két vagy három fordulóban szoktak „megmérkőzni” a jelöltek, de előfordul, hogy kevesebb alkalom is elegendő a döntéshez. Bevett gyakorlatnak tekinthető, hogy a kiválasztás előtt a cég tulajdonosai is találkoznak a jövőbeni dolgozóval, s a végső határozatot a pályázó jövőbeni szakmai felettesével közösen hozzák meg.
Zimonyi Mária kiemelte a cégen belüli karrierépítési lehetőség jelentőségét: a megüresedett posztokat először belülről igyekeznek betölteni, csak ezután fordulnak külső tanácsadóhoz. FZs
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.