A hitelezők döntésétől függ, hogy meddig működteti a Ganz Transelektro Közlekedési (GTK) Zrt. bajai üzemét a felszámoló. Egy azonban biztos: a cég összeomlásán több milliárd forintot buknak.
A nemrégiben még húzóvállalkozásnak számító és a MÁV motorvonattenderét megnyerő társaság nemcsak az adósság, hanem a dolgozók kifizetésére is képtelen. A felszámolására kijelölt Tax-Audit Kft. szerint, a Transelektro közlekedési cégnek az augusztus végéig jelentkező 160 hitelezővel szemben több mint 5,5 milliárd forint tartozása van, további 770 millió követelés pedig még folyamatban van.
A hatmilliárd forintot meghaladó adósság rendezéséhez azonban a teljes vagyon eladása sem lesz elég, a legkisebb beszállítók így várhatóan semmit nem kapnak vissza pénzükből. Bár a hitelezők előreláthatólag szeptember végén döntenek a GTK Zrt. sorsáról, a felszámoló október közepén elárverezi a társaság üzemében álló 38 félkész trolibuszt, valamint a gyártásukhoz szükséges berendezéseket és licencjogokat. Ezek együttes értékét 600-700 millió forintra becsülik, a lehetséges érdeklődők között emelegetik a Ganz Skoda Zrt-t.
A Népszabadság úgy értesült, hogy az árverésen elért bevétel felét a követelések azonnali törlesztésére kell fordítani, a másik feléből pedig a dolgozókat kellene kifizetni. Az önmagában 200 millió forintos bértartozás összege azonban az októberre esedékes mintegy 170 dolgozó elbocsátásával akár a 800 millió forintot is meghaladhatja, így a dolgozóknak egy darabig várniuk kell pénzükre. (Népszabadság)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.