A karácsonyi szezonális édességek kiskereskedelmi forgalma várhatóan meghaladja a 2 milliárd forintot az idén is. Tavaly 4 százalékkal nagyobb, mintegy 2 milliárd forintos bevételt értek el a boltok az ünnepek körüli hetekben, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat. Tekintettel az édesség-piac fejlődésére az év eddigi részében, a mostani ünnepek előtt a szezonális termékek eladása várhatóan tovább bővül.
Legkeresettebbek a Mikulás figurák, amelyeknél közel 1 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem az elmúlt három év november-decemberében.
Utánuk értékben a Mikulás csomagok következnek, 350 millió forint körüli forgalommal, majd a játékkal kibővített édesség-csomagok, 300 millióhoz közelítő piaccal. A karácsonyfa csoki díszek, továbbá egyéb üreges figurák és adventi naptárak kiskereskedelmi eladásai 100-100 millió forint körül mozogtak tavaly.
A csokoládé fajták közül a kedveltségi ranglistán mennyiségben a nugát, értékben a tej vezet évek óta.
Az átlagárak részben csökkentek, részben nőttek tavaly decemberben, az egy évvel korábbihoz képest. A legkedveltebb szegmens, a Mikulás figura egy kilóra jutó átlagára 2 049 forint volt múlt év decemberében, 5 százalékkal kevesebb, mint tavalyelőtt. Darabonként viszont a tavaly decemberi 125 forintos átlagár 12 százalék növekedést jelent az előző évihez képest.
A családok hol szerzik be a karácsonyi szezonális édességeket? Egyre nagyobb a hipermarket piaci részesedése, amely értékben tavaly már elérte az 57 százalékot. Második legfontosabb a 401-2 500 négyzetméter közötti bolttípus, amelybe a szupermarket és a diszkont tartozik. Utána az 51-200 négyzetméter közötti hagyományos üzlet következik, majd az 51-200, s végül az 50 négyzetméteres vagy annál kisebb. (AC Nielsen)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.