Az általános közúti ügyfélszolgálati vonal az ország területén bárhonnan, bármilyen telefonról, 24 órában hívható. A szolgáltatást üzemeltető Magyar Közút Kht. értékelte az elmúlt évi tapasztalatokat, az előzetes várakozásoknak megfelelő – közel hatezer – hívás érkezett 2006. évben az országos közúthálózatra, amely megkérdőjelezhetetlenné teszi a bejelentő vonal indokoltságát.
A 2005/2006. évi kemény tél próbára tette a rövid idő alatt kialakult kátyúk miatt az állami közúthálózat kezelőjét, a Magyar Közút Kht.-t. Az úthibák elhárítását folyamatosan végezték a területi igazgatóságok munkatársai, de szükségessé vált az úthibák helyzet-meghatározásába a lakosság, a közlekedők bevonása, hogy a közútkezelő mielőbb értesülhessen a kátyúkról, és mielőbb megkezdhesse a javítást.
Ennek érdekében útjára indult az új, interaktív kátyúvonal. 2006. január 14-én, 11 órakor dr. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter első hívásával elindított szolgáltatás beváltotta az üzemeltető MK Kht. várakozását.
„Számítottunk a sok bejelentésre, köszönjük a közlekedők aktivitását, a munkánkat segítő sok ezer hasznos információt” – mondta el László Sándor, az Út-vonalat fenntartó Magyar Közút Kht. vezérigazgatója. A kht. az állami kezelésű úthálózatra vonatkozó lakossági bejelentések alapján az év során több, mint 190 ezer úthibát javított ki, ehhez közel 12 tonna aszfalt-keveréket használt fel. Az interaktív telefonszolgáltatás ráadásul nemcsak a MK Kht. munkáját könnyítette meg, hanem az önkormányzati közútkezelőkét is, hiszen az országosan bejelentett hibák jelentős része önkormányzati kezelésű utakra, azon belül a fővárosi úthálózatra vonatkozott. A bejelentések 39 százalékát a FKF Zrt. Részére továbbították.
A téli hónapok és a kátyúzási főszezon elmúltával a nyár elején a hívások száma értelemszerűen csökkent, ám az értékelhető információt tartalmazó bejelentések száma ennél is nagyobb ütemben esett vissza. Sajnos ezzel párhuzamosan emelkedett a nem kátyúkkal kapcsolatos hívások aránya, ezen belül is a gyerekcsínyek száma. Ezt elkerülendő, a kátyúvonal - helyi tarifával hívható - "Út-vonal"-ra változott, melynek szolgáltatási körét egyidejűleg kibővítették: az úthibák bejelentése mellett minden egyéb, a közlekedést nehezítő eseményről fogadják az információt. Az általános útügyi ügyfélszolgálati vonalként működő szolgáltatás hívásakor a beérkező információkat a híváskor jelentkező Call Centerben adatbázisba rendezik, legyenek azok úthibák, balesetek, közúti jelzőtáblákkal kapcsolatos problémák, útra ömlött veszélyes anyag, vagy akár egy letört faágról szóló bejelentés. A kapott információkat a közútkezelőkön kívül -–szükség esetén -–haladéktalanul megküldi a rendőrségnek, a tűzoltóságnak, a katasztrófavédelemnek, a mentőszolgálatnak, vagy a környezetvédelmi hatóságnak.
„Nem tervezzük az Út-vonal megszüntetését, továbbra is számítunk a közlekedők információira, hogy mielőbb biztosíthassuk a balesetmentes, folyamatos közlekedést az általunk kezelt 30 ezer kilométeres állami közúthálózaton” – zárta tájékoztatóját László Sándor vezérigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.