BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Keményen próbára tették a kátyúk a Magyar Közút Kht-t

Az általános közúti ügyfélszolgálati vonal az ország területén bárhonnan, bármilyen telefonról, 24 órában hívható. A szolgáltatást üzemeltető Magyar Közút Kht. értékelte az elmúlt évi tapasztalatokat, az előzetes várakozásoknak megfelelő – közel hatezer – hívás érkezett 2006. évben az országos közúthálózatra, amely megkérdőjelezhetetlenné teszi a bejelentő vonal indokoltságát.

A 2005/2006. évi kemény tél próbára tette a rövid idő alatt kialakult kátyúk miatt az állami közúthálózat kezelőjét, a Magyar Közút Kht.-t. Az úthibák elhárítását folyamatosan végezték a területi igazgatóságok munkatársai, de szükségessé vált az úthibák helyzet-meghatározásába a lakosság, a közlekedők bevonása, hogy a közútkezelő mielőbb értesülhessen a kátyúkról, és mielőbb megkezdhesse a javítást.

Ennek érdekében útjára indult az új, interaktív kátyúvonal. 2006. január 14-én, 11 órakor dr. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter első hívásával elindított szolgáltatás beváltotta az üzemeltető MK Kht. várakozását.

„Számítottunk a sok bejelentésre, köszönjük a közlekedők aktivitását, a munkánkat segítő sok ezer hasznos információt” – mondta el László Sándor, az Út-vonalat fenntartó Magyar Közút Kht. vezérigazgatója. A kht. az állami kezelésű úthálózatra vonatkozó lakossági bejelentések alapján az év során több, mint 190 ezer úthibát javított ki, ehhez közel 12 tonna aszfalt-keveréket használt fel. Az interaktív telefonszolgáltatás ráadásul nemcsak a MK Kht. munkáját könnyítette meg, hanem az önkormányzati közútkezelőkét is, hiszen az országosan bejelentett hibák jelentős része önkormányzati kezelésű utakra, azon belül a fővárosi úthálózatra vonatkozott. A bejelentések 39 százalékát a FKF Zrt. Részére továbbították.

A téli hónapok és a kátyúzási főszezon elmúltával a nyár elején a hívások száma értelemszerűen csökkent, ám az értékelhető információt tartalmazó bejelentések száma ennél is nagyobb ütemben esett vissza. Sajnos ezzel párhuzamosan emelkedett a nem kátyúkkal kapcsolatos hívások aránya, ezen belül is a gyerekcsínyek száma. Ezt elkerülendő, a kátyúvonal - helyi tarifával hívható - "Út-vonal"-ra változott, melynek szolgáltatási körét egyidejűleg kibővítették: az úthibák bejelentése mellett minden egyéb, a közlekedést nehezítő eseményről fogadják az információt. Az általános útügyi ügyfélszolgálati vonalként működő szolgáltatás hívásakor a beérkező információkat a híváskor jelentkező Call Centerben adatbázisba rendezik, legyenek azok úthibák, balesetek, közúti jelzőtáblákkal kapcsolatos problémák, útra ömlött veszélyes anyag, vagy akár egy letört faágról szóló bejelentés. A kapott információkat a közútkezelőkön kívül -–szükség esetén -–haladéktalanul megküldi a rendőrségnek, a tűzoltóságnak, a katasztrófavédelemnek, a mentőszolgálatnak, vagy a környezetvédelmi hatóságnak.

„Nem tervezzük az Út-vonal megszüntetését, továbbra is számítunk a közlekedők információira, hogy mielőbb biztosíthassuk a balesetmentes, folyamatos közlekedést az általunk kezelt 30 ezer kilométeres állami közúthálózaton” – zárta tájékoztatóját László Sándor vezérigazgató.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.