BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A bővülésben bízik a Ceres

Az általános fogyasztáscsökkenéssel fenyegető mai helyzetben is saját piacainak bővülését reméli a sütőipari termékek gyártásában vezető szerepet betöltő győri Ceres Zrt. – mondta lapunknak Horváth Attila, a társaság vezérigazgatója. A tartósítószer nélküli szendvics- és toastkenyereket, kalácsokat és elősütött péksüteményeket előállító cég arra alapozza várakozásait, hogy a felmérések szerint a vásárlók e kategóriákban egyre inkább hajlandók megfizetni a minőséget. Ezt igazolja, hogy a társaság forgalma az őszi áremelések után sem csökkent, miközben a csomagolt kenyérféleségek kiskereskedelmi eladásai általában visszaestek – állapította meg Horváth Attila.

A többségi külföldi tulajdonban lévő Ceres októberben mérsékeltnek mondható, 6,5 százalékos átlagos árnövelést hajtott végre, miközben a sütőipari cégek többsége – derült ki a korábbi híradásokból – tíz-húsz százalékos drágítást igyekezett elfogadtatni a partnereivel. A vezérigazgató kiemelte: a vállalat a költségnövekedés egy részét – hatékonyságjavító intézkedésekkel – maga gazdálkodta ki, a szükségessé vált áremelést pedig két lépcsőben kívánja továbbhárítani. Az októberi változtatás után várhatóan a jövő év elején növeli ismét átadási árait. A Ceresnél is alapvetően az idei gabonaár-robbanás vált ki áremelési kényszert, mivel az 50 forint körüli év eleji kilónkénti lisztárak mára elérték a 75 forintot, az év végéig pedig 90 forintos árszint alakulhat ki.

A társaság termékei iránti kereslet várhatóan jövőre is fennmarad, ezért a társaság 7,1 milliárd forintos ez évi forgalma öt-tíz százalékkal növekedhet 2008-ban – közölte a vezérigazgató. A Ceres az idén előreláthatólag négy-öt százalékkal bővíti forgalmát a múlt évihez képest. A vállalat bevételei csaknem kizárólag belföldről származnak, mivel a cég az elmúlt években számottevő exporttevékenységet nem folytatott. A külpiacra – osztrák üzletkötésekkel – csak 2007 második felében lépett ki, de azt tervezi, hogy jövőre az ideinél kétszer-háromszor több terméket ad el az osztrák, a cseh, a szlovák és a román piacon.

A vezérigazgató szerint a Ceres ma több mint tízszázalékos részesedéssel vezető szerepet tölt be a hazai piacon a klasszikus sütőipari termékeket gyártó társaságok között. A cég ma az egyetlen olyan iparági vállalkozás, amelynek országos disztribúciós hálózata van. A Ceresnek a szendvics- és toastkenyerek értékesítésében több mint 65, a kalácsok forgalmazásában 40 százalék feletti a piaci részaránya. A társaság az utóbbi öt évben 4,5 milliárd forintot fordított a sütőipari technológia fejlesztésére.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.