BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az MPL karácsonyi dömpingre készül

Logisztika. A Magyar Posta Zrt. logisztikai üzletága (MPL) 27 százalékos részesedésével 2007-ben is stabilan tartja piacvezető pozícióját az évi mintegy 30 milliárdos belföldi futár-, expressz- és csomagpiacon (courier, express, parcel, azaz CEP-piac) – mondta tegnapi tájékoztatóján Rácz András értékesítési és marketingigazgató. Az idei közel 9 milliárd forintos bevétel 800 millióval haladja meg a tavalyit, és a nyereséges üzletág jövőre 10-12 százalékos növekedéssel számol. A csomagküldés volumene a karácsony előtti hetekben éri el éves csúcsát. Ebben az időszakban a január–novemberi átlaghoz képest közel 40 százalékkal több – naponta akár 70 ezer – küldeményt kézbesít az MPL, ekkor az éves forgalom 25-30 százalékát realizálják. Az év végi kimagasló terhelést alvállalkozók bevonásával oldják meg.

Ma Magyarországon az áruküldés csupán 1,9-2,0 százalékkal részesedik a kiskereskedelmi forgalomból. Ez azonban – a nemzetközi adatokat figyelembe véve – komoly fejlődési lehetőségeket jelent a hazai CEP-piac szereplői számára, hiszen ez az arány Ausztriában 4, Németországban 7 százalék feletti, az USA-ban pedig, ahol ennek a kereskedelmi formának nagyobb hagyományai vannak, 30 százalék körül mozog. A csomagküldő kiskereskedelem dinamikus növekedésének egyik központi eleme az e-kereskedelem előretörése lesz. Az ezen belül bonyolított forgalom az utóbbi időben szinte minden évben megduplázódott. MK

Beruházások

Az MPL az idén mintegy egymilliárd forint értékű beruházást hajtott végre. Ennek közel felét a gépi feldolgozásra fordították.

Csaknem háromezer darabos saját tulajdonú gépjárműparkját 65 új öttonnás áruszállítóval bővítette a cég. A termékfejlesztésnél pedig elsősorban az üzleti szféra szereplőire koncentrálnak.

Csaknem háromezer darabos saját tulajdonú gépjárműparkját 65 új öttonnás áruszállítóval bővítette a cég. A termékfejlesztésnél pedig elsősorban az üzleti szféra szereplőire koncentrálnak.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.