Logisztika. A Magyar Posta Zrt. logisztikai üzletága (MPL) 27 százalékos részesedésével 2007-ben is stabilan tartja piacvezető pozícióját az évi mintegy 30 milliárdos belföldi futár-, expressz- és csomagpiacon (courier, express, parcel, azaz CEP-piac) – mondta tegnapi tájékoztatóján Rácz András értékesítési és marketingigazgató. Az idei közel 9 milliárd forintos bevétel 800 millióval haladja meg a tavalyit, és a nyereséges üzletág jövőre 10-12 százalékos növekedéssel számol. A csomagküldés volumene a karácsony előtti hetekben éri el éves csúcsát. Ebben az időszakban a január–novemberi átlaghoz képest közel 40 százalékkal több – naponta akár 70 ezer – küldeményt kézbesít az MPL, ekkor az éves forgalom 25-30 százalékát realizálják. Az év végi kimagasló terhelést alvállalkozók bevonásával oldják meg.
Ma Magyarországon az áruküldés csupán 1,9-2,0 százalékkal részesedik a kiskereskedelmi forgalomból. Ez azonban – a nemzetközi adatokat figyelembe véve – komoly fejlődési lehetőségeket jelent a hazai CEP-piac szereplői számára, hiszen ez az arány Ausztriában 4, Németországban 7 százalék feletti, az USA-ban pedig, ahol ennek a kereskedelmi formának nagyobb hagyományai vannak, 30 százalék körül mozog. A csomagküldő kiskereskedelem dinamikus növekedésének egyik központi eleme az e-kereskedelem előretörése lesz. Az ezen belül bonyolított forgalom az utóbbi időben szinte minden évben megduplázódott. MK
Csaknem háromezer darabos saját tulajdonú gépjárműparkját 65 új öttonnás áruszállítóval bővítette a cég. A termékfejlesztésnél pedig elsősorban az üzleti szféra szereplőire koncentrálnak.
Csaknem háromezer darabos saját tulajdonú gépjárműparkját 65 új öttonnás áruszállítóval bővítette a cég. A termékfejlesztésnél pedig elsősorban az üzleti szféra szereplőire koncentrálnak.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.